Zdecydowane must have jeśli chodzi o polskie książki dotyczące biznesu i przede wszystkim sprzedaży. Nieważne jaki się prowadzi biznes umiejętność skutecznej sprzedaży jest koniecznością – no chyba, że mamy na tyle budżetu by pozwolić sobie na profesjonalnego sprzedawcę 😉 Niemniej jednak każda bizneswomen / każdy biznesmen powinien poznać chociaż podstawy sprzedaży, marketingu i całego tego handlowego biznesu. Gotowi na poznanie tajników?
Jeśli tak to koniecznie sięgnijcie po pozycję Zbigniewa Berenta – „Sprzedaż. Marketing. Biznes. Reguły i realia”. Książka napisana przez przedsiębiorcę, który od lat działa ze swoimi biznesami na polskim rynku. Pozycja dość obszerna, składająca się z 11 rozdziałów, ale pisana bardzo lekkim i przystępnym językiem. Ciąg naukowego wywodu urozmaicają cytaty oraz liczne przykłady z życia samego autora, nie brakuje również tabelek, wykresów, rysunków i wyróżnień, które sugerują, iż dany fragment jest godny zapamiętania. Łatwo też w ten sposób powrócić do kluczowych elementów w późniejszym czasie.
Zabierając się za czytanie warto zagospodarować sobie nieco więcej czasu i przeczytać książkę jednym ciągiem. Jeśli to niemożliwe to czytajcie choć rozdziałami – czytanie z doskoku może nieco zaburzyć tok rozumowania. To jednak moja subiektywna sugestia.
Książka idealna zarówno dla doświadczonych handlowców, którym pozwoli usystematyzować wiedzę i zwrócić uwagę na ewentualne jej braki, jak i dla osób, które dopiero co stawiają pierwsze kroki w biznesie. Sprzedaż i skuteczna reklama do dźwignia handlu – wiadomo nie od dziś. Żaden biznes nie przetrwa bez tego. Jeśli chcesz się nauczyć sprzedaży to niech ta pozycja będzie ku temu motywacją i pierwszym poradnikiem.