Shadow

Poradnik efektywnej nauki

efektywna-nauka

POBIERZ PORADNIK EFEKTYWNEJ NAUKI

Dla większości z nas nauka często jest zmorą. Tym bardziej, kiedy musimy nauczyć się na nielubiany przez nas przedmiot, albo nieinteresującej nas tematyki. Wtedy mamy problem nawet z zabraniem się do samej nauki, a co dopiero nauczeniem się. Znacie to skądś? 🙂 No właśnie! No i teraz pojawia się pytanie: Co zrobić, żeby jednak sprostać temu zadaniu i zaliczyć egzamin?

Na pewno istotne jest miejsce, w którym zamierzamy się uczyć. Ważne jest, żeby był porządek. Jeśli nie mamy (a zazwyczaj nie mamy) tyle czasu, żeby sprzątać, to wystarczy jak zniknie z oczu wszystko to, co nas rozprasza. Dobrze jest zamknąć też za sobą drzwi, żeby nikt nie wpadł na pomysł, żeby nam przeszkodzić.

Ważny jest też czas, kiedy się za nią zabieramy. Istotne jest, żeby zacząć się uczyć w miarę szybko, żeby zdążyć przyswoić cały materiał. Dobrze jest zaplanować sobie wszystkie istotne sprawy wcześniej, po czym zabrać się tylko za naukę, żeby nie mieć ciągle w głowie myśli, że z czymś zalegamy. Dobra jest też nauka z przerwami, żeby też trochę odciążyć mózg.

Ważny jest odpoczynek, ale odpoczynek umysłowy. Dlatego dobrze jest jeśli co jakiś czas robimy sobie przerwy. Wtedy możemy wykonywać proste codzienne czynności, bądź po prostu się zdrzemnąć. Należy pamiętać, że poprzez obejrzenie filmu, bądź poprzez granie na komputerze nie odpoczywamy. Nasz mózg wtedy także intensywnie pracuje, a do tego wytężone oczy spowodują, że szybciej się zmęczymy. Ważne jest, żeby mózg odpoczywał, żeby mógł przyswoić więcej informacji.

Najlepsza nauka to oczywiście nauka nie na 3xZ, czyli Zakuć, Zdać, Zapomnieć, tylko poprzez „naukę na logikę”. Nie tylko ze względu na to, co jest nam często powtarzane – żeby nam ta wiedza została, ale z innych powodów. Wystarczy chwilowe rozproszenie podczas pisania egzaminu i możemy zapomnieć wszystko, przez co nasz cenny czas okaże się zmarnowany.

Najlepiej czytać, czytać i jeszcze raz czytać materiał, a za którymś razem czytanie jednego i tego samego tekstu spowoduje, że materiał zaczyna nam się kodować. Wtedy może w końcu na swój sposób zrozumiemy tematykę, dzięki czemu łatwiej będzie nam wybrnąć z sytuacji, kiedy zabraknie nam słowa podczas pisania egzaminu. W przypadku zakucia materiału byśmy mieli problem, a tak będzie nam łatwiej i w efekcie nasz egzamin będzie zaliczony.

POBIERZ PORADNIK EFEKTYWNEJ NAUKI

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.