Shadow

Jakie menu należy stosować przy nadciśnieniu tętniczym?

healthy-food-1348464_1920

Zmęczenie chroniczne, problemy ze snem czy bóle głowy mogą stanowić objaw nadciśnienia tętniczego. Stanowi to bardzo poważną dolegliwość, jednakże jej skutki da się zminimalizować odpowiednim odżywianiem.

Menu osób, które borykają się z nadciśnieniem tętniczym powinno być przede wszystkim zdrowe. Wraz z jego wprowadzeniem powinno się rzucić palenie oraz w znaczący sposób ograniczyć ilość spożywanego alkoholu. Osoby, które walczą z tą dolegliwością , powinny także zażywać aktywność fizyczną przynajmniej pół godziny dziennie. Pamiętajmy, iż trzeba jednak unikać wysiłku fizycznego, takiego jak na przykład ćwiczenia aerobowe, bieganie, górskie wędrówki albo podnoszenie ciężarów. Dużo lepiej jest postawić na aktywność, która jest umiarkowana, jak na przykład szybki marsz, pływanie albo spokojna jazda rowerem.

Specjalny jadłospis zostaje polecony nie tylko osobom, u których zdiagnozowano nadciśnienie, lecz także tym, które są genetycznie obciążone ryzykiem jego wystąpienia. Cechuje się on tym, iż jego działanie jest kompleksowe i koncentruje się nie na wyeliminowaniu objawów nadciśnienia, a jego przyczyn. Nadciśnienie wiąże się z otyłością, spożywaniem zbyt dużej ilości związków sodu, jak i napojów kofeinowych oraz nikotynizmem i bardzo częstym sięganiem po kieliszek.

Co powinno się znaleźć w menu osób, które cierpią na nadciśnienie, a czego powinno się unikać?

Na powiększenie ciśnienia tętniczego niemały wpływ ma spożycie sodu. Stanowi on bogate źródło soli kuchennej, która bardzo często jest nadużywana przez pacjentów ze zdiagnozowanym nadciśnieniem. Warto zatem ograniczyć jej spożywanie do jednej płaskiej łyżeczki dziennie. Można ją śmiało zastąpić ziołowymi przyprawami, takim jak czosnek, estragon albo lubczyk. Musimy jednak mieć na uwadze, iż sól zawarta jest w bardzo dużej ilości produktów gotowych. Mamy tutaj na myśli między innymi dania instant, chipsy, konserwy, fast – food, ryby oraz wędzone mięso.

Osoby, które posiadają nadciśnienie muszą zwrócić uwagę nie tylko na to co spożywają, ale tez na to, co piją. Idealnie jest ograniczyć picie alkoholu, jednak nie jest konieczna całkowita rezygnacja z niego.

Przy nadciśnieniu jest wręcz wskazane, aby kontrolować zły cholesterol. Nalezy wtedy zrezygnowwać z jedzenie tłustego mięsa, smażony potrwa albo smalcu. Na stole nie powinny znajdować się także produkty, ktore zawierają bardzo dużą ilość tłuszczów, jak na przykład śmietana albo masło.

Pokarmy, które obniżą ciśnienie.

Aby obniżyć zły cholesterol, należy stosować produkty, które zawierają stanole roślinne. Benecol Max jest produktem, który można śmiało stosować. Przy jego regularnym stosowaniu, nasz poziom cholesterolu spada o około 10 % w trzy tygodnie.

Menu osób, które zmagają się z wysokim poziomem cholesterolu, powinno obfitować w owoce oraz warzywa. Korzystny wpływ na wartości ciśnienia tętniczego będą miały produkty, które maja bardzo spore ilości potasu. Banany, awokado, porzeczki, brzoskwinie – to owoce, które powinny zagościć na stole. Jeśli chodzi o warzywa, to możemy wyróżnić ziemniaki, soję, fasolę, czosnek, bób czy groch. Pamiętajmy, iż warto również raz na jakiś czas sięgnąć po musli, otręby albo orzechy włoskie.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.