Shadow

Zmiana pracy – pierwsze kroki

people-office-group-team

Nowa praca oznacza stres dotyczący zmiany środowiska. Wkraczamy w miejsce, gdzie każdy się już zna i gdzie my będziemy „intruzami”. Każdy się nam przygląda i ocenia postępy co sprawia, że my czujemy się obserwowani. Jak poradzić sobie z najgorszymi pierwszymi dniami w nowej pracy?
Podobno, to już pierwsze trzy sekundy kreują w naszej głowie drugiego człowieka. Wiadomo, w trakcie następują korekty z każdym kolejnym spotkaniem, gdzie możliwa jest zmiana pierwszego wrażenia. Ogólnie, zasada jest prosta, po 3 sekundach masz kolejne parę dni na dobre wrażenie, potem współpracownicy nie będą Ci poświęcać już tyle uwagi.

Jak przetrwać? Wiadomo, podstawą jest adekwatny ubiór i chęć poznawania nowych ludzi. Przez pierwszy tydzień uśmiech powinien być wręcz przyklejony do naszej twarzy.

Witaj!

Strach w pierwszych dniach to norma. Nasz umysł panikuje myśląc o porażce. Nowe środowisko to interakcja między Tobą a innymi pracownikami, a co najstraszniejsze, Tobą a Twoim szefem. To właśnie on w pierwszym dniu Waszej współpracy powinien przedstawić Cię Twojemu zespołowi, kierownikom innych działów i przełożonym. Na pewno powinien się też zająć zapoznaniem Cię z firma oraz jej otoczeniem. To właśnie wtedy najlepiej jest zadbać o dobrą relację z szefem, który nie tylko pozwoli się nam czuć lepiej ale także pomoże w kolejnych dniach.

Przystopuj

Małymi krokami do przodu – nie warto od początku pokazywać, że jest się lepszym czy mądrym od innych osób w zespole. Są osoby, które potrafią nawet nieświadomie takie wrażenie wywrzeć. Warto na początku zrezygnować ze 100% samodzielności czy krytyki wobec wcześniejszych prac. Pamiętaj, że osoby wokół boją się o swoje posady i mogą to przyjąć jako groźbę.

Wychodząc przed szereg można Cię skatalogować jako zagrożenie w firmie. Pamiętaj, że nic tak nie łączy jak wspólny wróg a zespół tylko czeka na jakiś impuls. Spróbuj współpracować z zespołem, „wkupić się” w ich łaski i powoli zbierać kolejne punkty na swoje konto.

Warto osoby w Twoim zespole dopytywać o wskazówki oraz słuchać się ich instrukcji. To da im poczucie bycia potrzebnym i wpływu na Twoją jakość pracy.

O czym jeszcze pamiętać?

Przed podjęciem pracy zastanów się co chcesz osiągnąć na nowym stanowisku i jakie będą różnice względem poprzedniej pracy. Wyznasz sobie cele i sprawdź, czy są one realne w obecnej firmie. Bardzo często zdarza się, że kandydaci do pracy szukają tej „idealnej” pracy a sami niestety nie są świadomi swojej „nie-idealności”.

Zmiany to dążenie do lepszego, gonienie za marzeniami – mogą nas przerażać ale koniec końców, wychodzą nam one na dobre. Zaryzykuj i spróbuj jak najlepiej zintegrować się z otoczeniem.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.