zdrowy sen

Sen pomaga nam w regeneracji organizmu po codziennym wysiłku. Każdy człowiek ma inne zapotrzebowanie na sen. Wraz z wiekiem maleje liczba godzin snu. Dziecko potrzebuje około 12 godzin snu, zaś starszym osobom starczy tylko około 4-5 godzin snu by być wypoczętym. Jednak nie tylko liczba snu ma znaczenie w odpowiedniej regeneracji organizmu. Potrzebne jest również:

  1. Określenie swojemu organizmowi stałych godzin do spania. Jeżeli zaprogramujemy go tak to ciało będzie wiedziało kiedy jest pora by się położyć.
  2. Określone miejsce do spania, które także wpływa na wypoczynek. Każdy człowiek lubi spać w swoim wygodnym łóżku.
  3. Pamiętaj również o tym, że w sypialni nie powinny znajdować się rzeczy, które przypominają o tym co robiłaś/eś przez dzień. Nie pozwala to na odpoczynek.
  4. Gdy kładziesz się spać zgaś światło, gdyż przy zapalonym organizm nie produkuje melatoniny.
  5. Dbaj o porządek wokoło swojego miejsca snu. Jeżeli masz chaos nie można skupić się na śnie.
  6. Musimy pamiętać, że nie możemy zasypiać na siłę. Ciało wtedy się denerwuje, a co za tym idzie coraz trudniej jest mu zasnąć.
  7. Przed snem nie używaj napojów, które pobudzają.
  8. Kolację zjedź 3 godziny przed snem.
  9. Nie rób sobie drzemek w ciągu dnia. Zaburza to harmonogram snu.
  10. Pamiętaj, że pobudka musi być zawsze o tej samej porze.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

O Kamasutrze słyszał niemal każdy. Czym jest? Wbrew pozorom, to wcale nie starożytny podręcznik do seksu, a… traktat filozoficzny, który