Shadow

Choroby układu krążenia, zmorą naszych czasów- jak im zapobiegać?

Choroby układu krążenia są przyczyną największej liczny zgonów w naszym kraju. Choć wydawać by się mogło, że profilaktyka prozdrowotna i dostęp do informacji jest lepszy, to niestety z roku na rok statystyki są tu coraz bardziej zatrważające.

Co też niezwykle istotne na choroby układu krążenia chorują coraz młodsi ludzie i właściwie już u dzieci są widoczne pewne niepokojące zmiany, które doprowadzą do takich chorób.

Podstawową sprawą, o której powinniśmy tu pamiętać to profilaktyka i okresowe badania kontrolne. To one wskażą nam czy nasz organizm dobrze funkcjonuje, czy też jest mu potrzebna pomoc.

Nadwaga u dzieci, złe nawyki żywieniowe, spożywanie wysoko-przetworzonej żywności, konserwanty i chemia we wszystkich produktach, które nas otaczają to podstawowe elementy, które wpływają na pogarszający się stan naszych organizmów.

Nieprawidłowe odżywianie dzieci powoduje, że już w wieku kilku lat mają nadwagę, a co za tym idzie, są narażone na choroby krążeniowe. Przy otyłości skacze również cukier, czyli mamy zagrożenie także cukrzycą, podnosi się poziom cholesterolu, skacze ciśnienie, a to niestety w najbliżej przyszłości będzie skutkowało zmianami miażdżycowymi, osłabieniem serca i także w rezultacie przedwczesną śmiercią.

Jak wyraźnie widzimy, mamy duży wpływ na rozwój chorób krążeniowych i warto o tym pamiętać już od najmłodszych lat. Szczególnie ostrożni powinniśmy być gdy ktoś z naszych bliskich chorował lub choruje na tego typu choroby, gdyż genetyka ma tutaj również dość spory wpływ.

Choć nie mamy szansy na naprawę świata i wyeliminowanie z niego wszystkich czynników szkodliwych, to jednak możemy je w znacznym stopniu ograniczyć. Przede wszystkim wyeliminujmy chemię i konserwanty z pożywienia. Nie kupujmy więc gotowych produktów tylko sami je przyrządzajmy. Kupujmy żywność od sprawdzonych producentów i sprawdzajmy zawartość produktów. Omijajmy szerokim łukiem wszystkie „E”, które występują prawie wszędzie. Bądźmy ostrożni w żywieniu dzieci, które nadużywają słodyczy, chipsów i różnych słodkości. Tam producenci skumulowali największą dawkę trucizn, które wyglądają tak kusząco i smakowicie. Lepiej samemu przyrządzać desery w domu, wówczas rzadziej będziemy sięgać po te gotowe.

Obok zdrowego żywienia ważny jest również regularny wysiłek fizyczny, który utrzyma nasz organizm w zdrowiu. Pamiętajmy o tym, gdyż ten prosty mechanizm jest w stanie obniżyć cukier, ciśnienie, poziom cholesterolu, a są to kluczowe wartości dla zdrowia naszego układu krążenia.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.