Shadow

5 sposobów na ograniczenie kawy

Kawa to dla niektórych obowiązkowy punkt programu każdego poranku. Niektórzy bez kawy zachowują się niczym Pan z reklamy snickersa przed pierwszym gryzem – wtedy lepiej do osobnika bez kofeiny w dłoni nie podchodzić. Dlaczego kawa ma taki wpływ na nas? Czy od kawy można się uzależnić?

Kawa może być nazwana korzystną substancją dla naszego organizmu, gdyż dzięki swojej zawartości zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Oczywiście, najistotniejszy fakt w spożywaniu kawy to jej wysoka dawka kofeiny, która pobudza nas do życia. Warto jednak pamiętać, by z kawą nie przesadzić – nie chcemy przecież zatrzymać pracy naszego serca!

Niestety z kawą idą jednak zagrożenia – nasze ukochane latte może zawierać w sobie nawet i 200kcal! Wystarczą po dwie takie kawy dziennie by nasze ulubione jeansy miały problem z dopięciem się. Czym zastąpić zatem kawę? Co da Ci tak samo dużo energii ale dodatkowo zapewni ciału większą dawkę witamin?

1. Shake it baby!
Energetyczny shake na dobry poranek – bogaty w błonnik jarmuż zmiksuj z bananem, nasionami lnu i jogurtem greckim. Ten gęsty napój wzbogaci Twoją dietę o wystrzałową dawkę białka oraz potasu i pobudzi Twój organizm do pracy. Jeśli shake okaże się zbyt gorzki dla nas, można go posłodzić miodem!

2. Szpinak? Mniam.
Potrzebujesz mango i szpinak. Ta kombinacja to orzeźwiające połączenie, która doda kopa każdemu porankowi. Razem z smoothie do naszego organizmu dociera znakomita dawka żelaza, błonnika i pektyny. Dzięki małej ilości produktów nie potrzebujemy wydawać nie wiadomo ilu pieniędzy na jedno smoothie.

3. Zielona herbata
Zielona herbata znana jest każdemu, kto w jakiś sposób dba o swoje zdrowie. Znana jest ze swoich przyśpieszających metabolizm właściwości oraz detoksykującemu działaniu. Herbata zawiera około 25 do 50 miligramów kofeiny w sobie, dzięki tak samo pobudza nas do życia. Polecana jest każdemu, kto wykonuje prace umysłową. Zawarta bowiem w niej L-teanina usprawnia działanie mózgu, ułatwia myślenie i poprawia umiejętność skupienia.

4. Chai
Chai to aromatyczny napój, pochodzący od czarnej herbaty. Jego umiarkowana zawartość kofeiny, stymuluje nas i dodaje nam energii. Smaczny smak i lekkość herbaty, pozwala nam na wielkrotne spożywanie Chai w ciągu dnia. Chai świetnie sprawdza się z aromatycznymi dodatkami jak kardamon, cynamon czy goździki. Nie raz zamawiają Chai możemy spotkać się z jego „zabieloną” wersją, czyli Chai z mlekiem, który zyskuje mleczny smak.

5. Woda z cytryną
Proste i działające rozwiązanie na pobudzenie organizmu. Często dla urozmaicenia smaku, do wody dodaje się też bazylię czy miętę, które nadają wodzie orzeźwiający charakter. Taki napój może być ciekawą alternatywą dla zwykłej wody w ciągu dnia.

Oczywiście, prawdziwy miłośnik kawy na całkowitą rezygnację z kawy się nie zgodzi ale warto raz czy dwa razy w tygodniu zrobić sobie dzień bez tego napoju. Nie tylko pozwoli nam to docenić kawę, ale także da trochę odpoczynku naszemu organizmowi. Także drodzy kawomaniacy, do dzieła! Czas poznać ciekawe i smaczne alternatywy i wprowadzić trochę urozmaicenia!

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.