fish-1684828_1280

Ryba powinna lądować na naszych stołach przynajmniej trzy razy w tygodniu. Niestety pomimo głośnych nawoływań, wciąż zbyt rzadko rybka ląduje na naszych talerzach. Naprawdę szkoda, gdyż jest niezwykle zdrowa a także bardzo smaczna. Pamiętajmy, że ryby dostarczają zdrowych tłuszczy i kwasów OMEGA 3, które wpływają pozytywnie na nasz organizm. Ryby powinni jeść zarówno dorośli jak i dzieci.

Poniżej przedstawiamy 5 prostych i szybkich przepisów na smaczną rybkę:

  1. Karp z piekarnika: tuszkę karpia oczyszczamy i nacieramy cytryną, solą, pieprzem, czosnkiem i tymiankiem. Skrapiamy delikatnie dobrą oliwą i wstawiamy na 2-3 godziny do lodówki. Teraz faszerujemy rybkę talarkami cebuli, gałązkami tymianku, obkładamy plasterkami cytryny i pomarańczy, zawijamy w folię aluminiową i wkładamy na około 40 minut do piekarnika. Na 20 minut przed końcem pieczenia rozcinamy folię i pozwalamy rybce się nieco zarumienić. Podajemy z sałatką z pomidorów i ugotowanym ryżem na sypko.
  2. Ryba po grecku: ulubiony gatunek ryby (karp, dorsz, mintaj etc.) kroimy na małe kawałki, ściągamy skórę i wyciągamy ości. Delikatnie skrapiamy cytryną, przyprawiamy solą, pieprzem i wkładamy na 2-3 godziny do lodówki. Po tym czasie obsmażamy rybę z każdej strony na złoty kolor, wyłączamy gaz i szykujemy potrzebne warzywa: słodką paprykę kroimy w kostkę, cebulę w talarki, a marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Warzywa wrzucamy na patelnię, w której smażyła się ryba i dusimy kilka minut na oliwie, dodajemy kukurydzę z puszki, pomidory lub koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem i świeżą bazylią. Na 10 minut przed końcem duszenia warzyw dodajemy do potrawy usmażoną rybę i wszystko jeszcze chwilkę dusimy pod przykryciem. Podajemy na ciepło ze świeżym pieczywem tostowym.
  3. Dorsz marynowany: kroimy dorsza na drobne kawałki, przyprawiamy solą, pieprzem i obsmażamy na złoty kolor na oliwie. Po wystudzeniu wkładamy rybę do głębokiego naczynia, obficie skrapiamy cytryną, dodajemy tymianek, 3-4 cebule pokrojone w kostkę, 1-2 ząbki czosnku, dodajemy 5 łyżek oliwy, 2 łyżki octu jabłkowego i ½ łyżeczki octu spirytusowego, 1-2 łyżki cukru, 1 łyżeczkę soli, wszystko mieszamy i próbujemy zalewę czy nie jest zbyt mocna. Gdy jest dla zbyt ostra można dodać nieco przegotowanej i ostudzonej wody. Przykrywamy naczynie i odstawiamy na 2-3 doby do lodówki. Po tym czasie rybka jest gotowa do spożycia. Oczywiście możemy również tak przygotowaną potrawę włożyć do słoiczków i zawekować.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

O tym jak ważną rolę odgrywają dodatki w kobiecej szafie nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Odpowiednio dobrane pozwolą nadać nawet