Shadow

Komis odzieżowy – czy to się opłaca?

Praca na własny rachunek to alternatywa wobec pracy na pełny etat w korporacji. Nie znaczy to wcale, że zakładając własny biznes będziemy mniej pracować- wręcz przeciwnie. Ale będziemy same obie ustalać godziny pracy, dawać urlopy i decydować o rozkładzie pracy i obowiązkach. Jest to duży luksus, jednak jest to wyjście dobre dla osób samodzielnych, energicznych, systematycznych i ambitnych. Zatem gdy posiadasz takie cechy osobowości i pragniesz sama być sobie sterem i okrętem, to nie zastanawiaj się, tylko działaj i otwieraj własną działalność.

Dobrym pomysłem na własną działalność jest komis odzieżowy, a w szczególności komis z odzieżą dla dzieci. Jest to spowodowane tym, że dzieci szybko rosną i wciąż trzeba im kupować nowe ubrania. Co też niezwykle istotne, gdyż tych „starych” często nie zdążą nawet zniszczyć, więc śmiało mogą one posłużyć kolejnemu dziecku.

Kilkanaście lat temu komisy odzieżowe były praktycznie na każdym roku, potem wyparły je sklepy z tanią, chińską odzieżą. Dziś nawierzyliśmy się już tą odzieżą z niskiej półki, która jak wiemy ani dobrze nie wygląda, ani się dobrze nie nosi, ani też nie wytrzymuje zbyt długo.

Powraca, więc temat komisów, w których rodzice będą mogli oddać za odpowiednią opłatą niepotrzebną już odzież, a będą mogli zakupić niedrogo coś nowego. Tym sposobem możemy kupować za niewielkie pieniądze odzież dobrych marek, która jest o nieba lepsza niż ta z chińskich marketów.

Aby komis odzieżowy przyniósł oczekiwane profity, to musimy go otworzyć w miejscu, gdzie takowego miejsca jeszcze nie ma. Sprawdzamy, więc lokalny rynek, pytamy wśród znajomych i wynajmujemy lokal. Pamiętajmy o tym, aby jego lokalizacja była w miejscu gdzie często spacerują mamy z dziećmi, tak, aby ułatwić im drogę do naszego sklepiku. Może, więc to być sąsiedztwo jakiegoś sklepu, przedszkola czy okolice hipermarketu.

Lokal musi mieć odpowiedni metraż, tak abyśmy spokojnie mogły pomieścić odzież i ją odpowiednio wyeksponować. Gdy zdecydujemy się na przyjmowanie również akcesoriów dziecięcych, typu zabawki, łóżeczka, wózki czy wanienki, to oczywiście musimy to wziąć pod uwagę już przy szukaniu lokalu.

Kolejna sprawa to odpowiednia reklama, z którą warto ruszyć jeszcze przed otwarciem sklepu. Informujemy, więc potencjalne klientki, że niedługo wielkie otwarcie komisu i pierwsze 5-10 osób otrzyma specjalne karty rabatowe stałego klienta. To tylko przykład, ale pamiętajmy, że wszelkie promocje, bonusy i konkursy przyciągają klientów jak magnes.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *