Pierwszy dzień w nowej pracy jest dla każdego dużym przeżyciem i stresem. Chcemy pokazać się z jak najlepszej strony, zarówno szefowi jak i współpracownikom. A pogodzenie tych dwóch rzeczy jest nie lada wyzwaniem. Nikt, bowiem z zasady szefa nie lubi, jak zatem pokazać, że jest się dobrym fachowcem i jednocześnie nie uprzedzić do siebie innych? To niezwykle trudne i wymaga odpowiedniego przygotowania.
W pierwszy dzień w nowej pracy warto przedstawić się wszystkim i powiedzieć w skrócie kilka słów o sobie. Absolutnie nie snujemy opowieści o swoim życiu, tylko w kliku słowach mówimy, czym się dotychczas zajmowaliśmy. Pamiętajmy o tym, że nikt nie lubi zbyt gadatliwych ani też milczków, trzeba być po środku, aby nie zrazić do siebie innych.
Kolejna ważna rzecz to prawdomówność, zatem nie snujemy opowieści o swoich osiągnięciach, sukcesach, jeżeli ich nie mamy. Jeżeli natomiast mamy, to zostawmy je w CV, szef przeczyta, a reszta dowie się o twoim profesjonalizmie w odpowiednim czasie.