Shadow

Jak i dlaczego warto budować markę eksperta?

Budowanie marki eksperckiej wymaga już dużej wiedzy wiedzy w konkretnej dziedzinie. Prawda jest jednak taka, że wiele z Was już posiada bardzo dużą wiedzę w branży, w której pracuje już dłuższy czas. I chociaż same możecie odnosić wrażenie, że wciąż wiecie niewiele, to życie pokaże Wam, że stałyście się ekspertami w swojej dziedzinie! Warto więc się odważyć i podzielić własną wiedzą oraz doświadczeniem, w ten sposób można pomóc innym.

            Jeśli chcecie spróbować budować markę eksperta to bardzo ważne jest by pokonać swój lęk. Jesteś w stanie przekonać innych o swoich kompetencjach głównie wtedy, gdy sama wierzysz w swoje umiejętności. I warto pamiętać też o tym, że niczego nigdy nie tracisz próbująć. Dzisiaj rynek poszukuje ekspertów i taka wiedza jest mocno doceniania w każdej branży.

W przypadku budowania marki eksperta  bardzo ważne jest by dokładnie określić z kim dokładnie chcesz się podzielić swoją wiedzą. Wszystkie swoje komunikaty należy już kierować do konkretnej, niszowej, grupy odbiorców. W ten sposób poprawisz znacznie komunikację między Tobą, a klientem. Dzięki temu też łatwiej będzie Ci określić i przekazać innym w czym dokładnie się specjalizujesz. Należy tworzyć specjalne komunikaty i publikować się w ściśle określonych miejscach, jak najbardziej związanych z Twoją specjalizacją. W ten sposób osoby zainteresowane Twoimi umiejętnościami znacznie łatwiej do Ciebie trafią. Pamiętaj proszę o tym, że nawet jeśli jesteś ekspertem to nie zaczniesz nagle otrzymywać zaproszeń na wywiady czy do telewizji. Takie rzeczy mogą przyjść z czasem, ale też nie muszą. Ale pokazuje to, że możesz być ekspertem nawet w momencie, gdy nie jesteś znany. Popularność nie jest oznaką bycia ekspertem w konkretnej dziedzinie. A nowych klientów zawsze uda się zdobyć poprzez odpowiednią strategię marketingową nastawioną na ekspercką wiedzę z Twojej strony. Moment, w jakim zaczynasz budowanie swojej eksperckiej marki jest bardzo ważny. Jeśli jesteś początkującą, wtedy biznes należy prowadzić właściwie od podstaw budowania marki. Jeśli z kolei Twoja marka ma już swoją społeczność, wtedy warto po prostu ograniczyć swoje usługi na bardziej precyzyjne i specjalistyczne.

Zbudowanie marki eksperckiej pozwoli Ci się także wyróżnić na tle innych konkurentów. Specjalistyczna wiedza daje możliwość bycia unikalnym oraz wyjątkowym, a dodatkowo zawęża to także obszary, w których stajesz się faktycznie najlepsza i nie jesteś już przeciętna. Znacznie lepiej jest skupić się na jednej lub dwóch umiejętnościach, w których faktycznie posiadamy dużą wiedzę, niż oferować dziesięć różnych usług, ale na średnim poziomie.

Posiadanie specjalistycznej wiedzy daje także możliwość na podwyższenie swojej stawki godzinowej. Bardzo ważne jest to, by doceniać swoją wiedzę. Pomimo dużej konkurencji na rynku, jeśli uda się zbudować odpowiednio stabilną markę ekspercką, bez problemu uda się także znaleźć klientów, którzy Ci zaufają i będą w stanie zapłacić więcej niż konkurencji. Ludzie dzisiaj cenią sobie jakość. Jeśli klient jest zadowolony z usługi, to jest w stanie zapłacić za nią więcej.

Skupmy się jeszcze na relacji Marka – Klient. Bardzo ważne jest by zapytać siebie czy swojej grupie odbiorców jesteśmy w stanie zaoferować pomoc. A także czy jestem w stanie rozwiązać problemy, które są istotne dla mojej grupy? Te pytania pomogą nam także określić czy jesteśmy w stanie stworzyć markę ekspercką. Jeśli nie uda nam się odpowiedzieć na te pytania i stworzyć konkretnego obrazu, może wtedy warto poszukać innej dziedziny, w której jesteśmy w stanie zaoferować produkt lub usługę na wyższym poziomie i znajdziemy grupę odbiorców.

Przeczytaj także