Słyszałyście kiedyś o pojęciu Landing Page? Jestem prawie pewna, że to obiło się Wam ta nazwa o uszy! Jest to pierwsza strona, na którą trafia odwiedzający pozyskany w skutek działań związanych z pobudzeniem ruchu na naszej witrynie. Tą stroną może być zarówno główna strona naszej witryny, jak również jakakolwiek podstrona. Pamiętaj, że nie istnieje ani jeden wzór landing page, który da Ci pewność pozyskania nowych odbiorców. Istnieją jednak pewne zasady, z pomocą których uda Ci się zwiększyć szansę na sukces!
W landing page, jak i w każdej innej formie komunikacji z klientem, bardzo ważna jest spójność i konsekwencja wyznaczonych przez nas wartości. Pierwszą rzeczą, którą zrobi użytkownik po wejściu na landing page to szybka weryfikacja czy reklama, e mail lub inne źródło posiadają podobną do siebie treść. Jeśli w wiadomości z landing page podajesz jakąś ciekawostkę lub wspominasz o rabacie, to strona, na którą zostanie przekierowany użytkownik także powinna to posiadać. To jest pierwszy etap budowania spójnego obrazu o firmie czy produkcie.
Funkcje landing page
Wysłana przez nas informacja ma właściwie jedyny cel, ma zachęcić użytkownika do podjęcia określonego działania. Bardzo ważne jest by w tego typu wiadomości ukierunkować się tylko na jeden cel użytej przez nas strony. W takiej sytuacji nie odbiorca nie czuje się zasypany informacjami, a jednocześnie odnosi wrażenie, że na podanej stronie internetowej może uzyskać informacje na temat, który go zainteresował w Twojej wiadomości. Cel może być różny, może dotyczyć rejestracji na konkretnym serwerze lub zapisanie się na newslettera.
Budowa landing page
Landing page powinna zawierać najważniejsze informacje, które właśnie chcemy przekazać. Założeniem tej strony jest to, że użytkownik najprawdopodobniej nie przejdzie z niej na inne podstrony Twojej witryny. Z tego też powodu bardzo ważne jest, jak ona jest zbudowana. Z racji, że ma skupić uwagę użytkownika na konkretnych elementach, bardzo ważne jest żeby nie posiadała żadnych rozpraszaczy. Warto zrezygnować z menu nawigacyjnego, które jest ważne w przypadku standardowej strony internetowej. Landing page powinna posiadać najważniejsze informacje i cała powinna być zbudowana z ukierunkowaniem, na jeden konkretny cel.
Na landing page warto umieścić logotyp firmy lub naszego produktu. Powinien znajdować się on w takim miejscu, by nie przeszkadzał w umieszczeniu widocznego nagłówka, który gra kluczową rolę. Głównie dlatego, ze to właśnie on przykuwa największą uwagę i od niego zależy czy użytkownik postanowi się zagłębiać w dalszą treść strony. Sama treść na landing page powinna być bardzo krótka i konkretna, ale jednocześnie musi ona zainteresować czytającego. Zanim więc ułożymy sensowną treść warto się zastanowić nad tym czego oczekuje od nas użytkownik.
Warto pamiętać także o elementach graficznych. Część użytkowników zanim zacznie czytać treść, to zainteresuje się szatą graficzną. Wszelkie grafiki czy dodawane zdjęcia muszą być dobrej jakości i powinny być odpowiednio dopasowane. Jest wiele programów, które pomogą nam by uniknąć powtórzeń graficznych.
Ciekawym elementem landing page są opinie i referencje innych klientów oraz certyfikaty, które uzyskała nasza marka. Są to dodatki, które potwierdzają nasze umiejętności oraz jakość produktu lub świadczonych usług. Dodatkowo zwiększa to także wiarygodność strony.
Każdy kto dopiero zaczyna swoją przygodę z landing page powinien sprawdzać jakie efekty wynosi mu konkretne działanie. Warto także przygotować dwie landing page, tak by sprawdzić co znacznie bardziej interesuje użytkownika i która z tych stron przynosi lepszy efekt.