Shadow

Hotel butikowy – jak zacząć?

Hotelowy biznes nie musi opierać się wyłącznie na dużej ilości pokoi dedykowanych jak najszerszej grupie odbiorców. Ciekawym pomysłem może być daleko posunięta specjalizacja, zwłaszcza jeśli dysponujemy obiektem o ciekawej architekturze, zlokalizowanym w atrakcyjnym turystycznie miejscu. Tego typu obiekty często określa się mianem butikowych, co ma podkreślać ich wyrafinowany, nieco ekskluzywny charakter. Czym charakteryzują się hotele butikowe? Jak zarządzać takim obiektem? Czy oprogramowanie dla hoteli IdoSell Booking sprawdzi się w hotelu butikowym?

Charakterystyka hoteli butikowych

Pierwsze hotele butikowe pojawiły się w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w latach 80-tych ubiegłego wieku, jako alternatywa dla dużych hoteli wielkich sieci, w których nie poświęca się szczególnej uwagi pojedynczym klientom. W przypadku kameralnych, znacznie mniejszych hoteli butikowych, w których ilość pokoi rzadko kiedy przekracza liczbę sześćdziesięciu, każdy klient traktowany jest w sposób indywidualny, z należytą mu uwagą i szacunkiem.

Cechą charakterystyczną takich hoteli, prócz niewielkiej ilości miejsc noclegowych, jest ich architektura. Zwykle są to zabytkowe pałacyki, zamki, dworki, a także gruntownie wyremontowane kamienice czy obiekty poprzemysłowe, dostosowane do funkcji hotelowej. Takie obiekty rzadko kiedy należą do znanych, dużych sieci hotelarskich, a oryginalny sposób wystroju ich wnętrz od razu zwraca uwagę odwiedzających obiekt gości – jest to zwykle dużo wyższy standard wyposażenia niż w klasycznym hotelu sieciowym. Co warto podkreślić, tego typu obiekty zwykle położone są nieco na uboczu, co sprzyja tworzeniu spokojnej atmosfery sprzyjającej wypoczynkowi.

Jak stworzyć i jak zarządzać takim obiektem?

Jeśli dysponujesz obiektem o wspomnianej charakterystyce lub planujesz jego zakup, musisz dysponować jeszcze odpowiednimi funduszami pozwalającymi na jego efektowne wyposażenie. W prowadzeniu hotelu butikowego pomogą różnorodne narzędzia informatyczne do zarządzania rezerwacjami czy ogłoszeniami w popularnych platformach grupujących oferty noclegów z całego świata. Przykładem takiego narzędzia może być oprogramowanie dla hoteli IdoSell Booking: https://www.idosell.com/pl/booking/integrations/bookingbridge/zintegruj-swoj-program-do-obslugi-hotelu/. Łączy ono w sobie wszystkie funkcje niezbędne do sprawnego zarządzania niewielkim hotelem butikowym, dedykowanym szczególnej grupie klientów.

Profesjonalne oprogramowanie dla hoteli IdoSell Booking to narzędzie do rezerwacji online, które w prosty sposób można zintegrować ze stroną internetową danego obiektu i wieloma różnymi platformami służącymi pozyskiwaniu klientów. Tego typu narzędzie pozwala połączyć w jeden spójnie działający system wszystkie rezerwacje pochodzące z różnych źródeł, dzięki czemu minimalizujesz ryzyko pomyłki (w określonym terminie dany pokój może być wynajęty tylko jednej osobie) i zwiększasz wygodę obsługi klientów (mogą rezerwować noclegi bez konieczności telefonicznego lub mailowego kontaktu z recepcją). Oprogramowanie dla hoteli IdoSell Booking to także większe bezpieczeństwo płatności przez internet. System został zintegrowany z usługą PayPal oraz systemami płatności wielu banków działających na rynku polskim, dzięki czemu klient zyskuje wygodny dostęp do bezpiecznych płatności za rezerwację noclegu lub inną usługę świadczoną przez Twój hotel.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *