Ocenić skuteczność firmy można na kilka sposobów. Istnieje wiele czynników, które można wziąć pod uwagę, jednak w sieci najważniejsza jest witryna internetowa, szczególnie dla osób, które odwiedzają Twoją witrynę po raz pierwszy i nie mają jeszcze wyrobionej opinii na temat Twojej marki.
Pierwsze wrażenie strony internetowej daje od razu możliwość określenia poglądu na temat całej firmy i organizacji.
Bardzo ważną informacją jest to, ile czasu użytkownicy sieci poświęcają na odpowiednie elementy na stronie internetowej. Te elementy bowiem są bardzo istotne. Ważne jest logo oraz główne menu nawigacyjne. Ważne jest także pole wyszukiwania. Kolejnym elementem, któremu poświęca się dużo uwagi to ikony mediów społecznościowych oraz główny obraz. Na samym końcu znajduje się dopiero treść pisemna. Istnieje jednak kilka kroków, które pomogą nam zaprojektować ciekawą stronę internetową.
1) Odbiorców trzeba wciągnąć od razu.
Znana projektantka wizualna oraz konsultant marketingowy Jessica Humphrey jest zdania, że każdy przedsiębiorca powinien skoncentrować się na zaangażowaniu publiczności przede wszystkim różnymi elementami. Dlatego też podstawą jest tworzenie atrakcyjnych treści tekstowych i wizualnych.
Podstawą jest by wiedzieć jaką wiadomość chcemy przekazać poprzez naszą stronę internetową. Ważne jest by dobrać słowa, które idealnie do niej pasują. Chodzi o znalezienie harmonii pomiędzy wszystkimi elementami, wtedy mamy zagwarantowany sukces.
2) Zapewnienie łatwego dostępu do informacji kontaktowych.
Dobrą cechą strony internetowej jest łatwy dostęp do prowadzenia rozmów telefonicznych i sprzedażowych. Jest to jednak możliwe tylko w momencie, gdy potencjalny klient ma możliwość łatwego kontaktu z nami. Najlepszym miejscem na dane kontaktowe jest górna część, na stronie główniej. Dzięki temu użytkownicy nie muszą szukać numeru telefonu lub adresu, jeśli chcą się skontaktować z firmą.
3) Wykorzystaj SEO
SEO jest bardzo ważnym elementem podczas promocji w sieci. Sam obraz może być najlepszą grafika, która jest dużo warta, ale jeśli nie jest ona przyjazna dla SEO to niestety, ale klienci nie będą w stanie znaleźć Twojej firmy. SEO jest jednym z najważniejszych elementów, które decyduje o tym, jak zaprojektowana jest strona internetowa. Niestety, ale każda wyszukiwarka przeszukuje stronę od góry w górę, a następnie od lewej strony do prawej. Część obrazów nie będzie obsługiwana przez wszystkie wyszukiwarki, dlatego ważne jest, by uwzględnić słowa kluczowe. To one dają możliwość wyświetlania się witrynie w wynikach. Oprócz słów kluczowych, bardzo ważne są także frazy do opisywania swojej działalności.
4) Optymalizacja witryny mobilnej
Żyjemy w dobie, gdzie większość konsumentów korzysta ze smartfonów oraz tabletów, szczególnie właśnie do przeglądania sieci, dlatego dostosowanie swojej witryny do takich urządzeń to podstawa. Działanie Twojej witryny na smartfonie powinna być płynna.
5) Inwestycja w eksperta to dobra inwestycja
Strona internetowa jest tym narzędziem w reklamie, w którego inwestycję nie powinniśmy żałować pieniędzy. Głównie dla tego, że zły projekt w dłuższej perspektywie czasu będzie kosztował Cię więcej strat. Dlatego też warto zainwestować w wynajem internetowego projektanta.