Shadow

4 nietypowe sposoby na zaśnięcie

Czy byłeś kiedyś w sytuacji, że stres w pracy czy szybki i niezdrowy tryb życia, doprowadził do tego, że nie potrafiłeś zasnąć? Obecnie, wiele Polaków boryka się z tym problemem. Wiele czynników ma na to wpływ, jednak postaramy się Wam przedstawić kilka nietypowych sposobów na ułatwienie zasypiania.

  • Oddychaj, ale tylko lewą dziurką od nosa.

Połóż się koniecznie na lewym boku, a następnie zatkaj palcem prawą dziurkę od nosa. Dlaczego nie spróbować na odwrót? Eksperci od jogi doszli do tego, iż ta metoda jest bardzo skuteczna. Efektem jest relaks i obniżone ciśnienie i dzięki temu zapadniemy w sen.

  • Zrób sobie na złość.

Często wielu z nas doprowadza się do stanu, w którym wydaje się, iż są już zbyt zmęczeni, aby zasnąć. Stanowi to jeden paradoks snu. Drugi z kolei będzie pomocny przy zasypianiu. Trzeba po prostu bardzo mocno starać się…nie zasnąć. Wtedy dzieję się odwrotność i sen przychodzi sam. Także potwierdza się metoda, że im mniej o czymś myślimy, tym szybciej to do nas przychodzi.

  • Działaj kciukiem.

Połóż się wygodnie, a następnie przyłóż kciuk do miejsca pomiędzy brwiami. Trzymaj około 20 sekund, a następnie puść. Powtórz wszystko trzy razy. Według ekspertów, uciskanie m.in. W ten punkt ułatwi zapadnięcie w sen.

  • Poczytaj.

Czytanie książek czy artykułów wieczorami może działać usypiająco. Szczególnie, jeżeli cały dzień był stresujący. Wtedy wystarczy miła lektura do łóżka, by po kilkunastu minutach czytania, przyniosła zbawienny efekt.

Istnieje wiele niekonwencjonalnych sposobów, które mogą pomóc w zasypaniu. Niektórzy do zaśnięcia potrzebują ciszy, inni wręcz przeciwnie. Można łykać środki nasenne, ale może warto zastanowić się nad bardziej zdrowymi metodami. A już z pewnością przemyśleć, z czego wynika nasz problem. Może bezsenność ma zupełnie inne podłoże niż to wynikające ze stresu?

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.