Shadow

Zbilansowana dieta dla całej rodziny

Fresh berry fruits frozen in ice cubes

Odpowiednie zarządzanie kaloriami może pomóc nam w ustrzeżeniu się przed wieloma chorobami: zaczynając od otyłości, poprzez problemy z tarczycą, aż po poważne kłopoty z sercem. Dlatego zbilansowana dieta powinna znaleźć się w każdym polskim domu.

Dla każdego coś innego

Układając zbilansowaną dietę dla całej rodziny, musimy wziąć pod uwagę, że każdy jej członek ma zupełnie inne potrzeby. Innych proporcji potrzebuje małe dziecko, innych aktywny nastolatek, a jeszcze innych rodzic, prowadzący raczej siedzący tryb życia. Żeby łatwo wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne dla każdej osoby w rodzinie, wejdź na stronę www.zarzadzaniekaloriami.pl i skorzystaj z zamieszczonego tam kalkulatora. W ten sposób łatwo poznasz wynik dla każdego z osobna – dostosowany do wieku, płci, stylu pracy i aktywności fizycznej.

Twoje dziecko uwielbia słodycze? Nie zabraniaj mu ich całkowicie. W zbilansowanej diecie nie chodzi o życie o liściu sałaty i wodzie, lecz o świadome zarządzanie kaloriami. Po wyliczeniu ile kalorii dziennie powinien przyswajać dany członek rodziny, możesz w jadłospis czasem wpisać także słodki deser. Świadomy dobór produktów żywieniowych nie oznacza bowiem rezygnacji z ulubionych dań, nie powinno być pokarmów całkowicie zakazanych.

Zarządzaj kaloriami zgodnie z porą dnia

Pamiętaj, że zbilansowana dieta to nie tylko liczenie kalorii – ważne jest także o jakich godzinach będziemy je spożywać. Cała rodzina powinna zaczynać dzień od sytego śniadania; kalorie przyjęte z samego rana będą wykorzystywane przez cały dzień (to właśnie dlatego nie powinno się jeść na 3 godziny przed snem) i zapewnią nam energię niezbędną do wykonywania wszystkich podstawowych czynności.

Kolejne posiłki (przekąska, obiad, przekąska, kolacja) powinny następować po sobie w regularnych odstępach czasu, mniej więcej co 3-3,5 godziny. Dzięki takiemu rozplanowaniu pór jedzenia, unikniemy napadów głodu. Pamiętajmy także o piciu dużej ilości wody mineralnej – powinniśmy wypijać jej minimum 1,5 litra dziennie, a jeszcze więcej w przypadkach upału i aktywności fizycznej.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.