Dzisiaj media społecznościowe są bardzo ważnym narzędziem dla każdego właściciela firmy, bez względu na to czym się zajmuje oraz jaki zakres zadań posiada jego firma.
Komunikowanie się ze swoimi klientami lub ludźmi, którzy interesują się podobnymi rzeczami, jakie oferuje nasza firma jest bardzo ważne, a Twitter daje taką możliwość w postaci 140 znaków. Jest to idealne narzędzie do informowania o promocjach lub nowościach w firmie.
Twitter jest w tym momencie najlepszą stroną internetową, która zajmuje już 8. miejsce w rankingach pod względem ilości użytkowników. Uwzględnienie więc Twittera jako elementu społecznościowego narzędzia może w bardzo dużym stopniu zwiększyć efektywność pracy firmy. Często się mówi o tym, że to głównie małe firmy potrzebują swojej obecności w mediach społecznościowych, jednak z praktycznego punktu widzenia wiąże się to głównie z tym, że w ten sposób firma ma odpowiednią wiarygodność oraz znacznie łatwiej jest ją znaleźć w sieci. Dzisiaj profil w mediach społecznościowych to coś tak osobistego jak strona internetowa, numer telefonu czy adres e-mail.
NARZĘDZIA TWITTERA
TweetDeck – jest niestety wolny, ale ma elegancki interfejs, gdzie użytkownik może dostosować wygląd do siebie. Daje także możliwość zaplanowania twittów z góry oraz dodać wiele kont Twittera, aby móc zarządzać kilkoma użytkownikami na raz. TweetDeck jest oparty na przeglądarce i dostępny jest tylko za pomocą sieci
Hootsuite – daje możliwość zarządzania kontami serwisów społecznościowych. Wizualnie jednak nie zachęca tak jak TweetDeck, ponieważ korzysta z kart dla każdego profilu, z którym się łączy. Posiada wersję darmową oraz płatną profesjonalną.
Zarówno TweetDeck jak i Hootsuite posiadają wersje mobilne na smartfona lub tableta.
TWITTER W PRACY
Media społecznościowe odkrywają wiele ról, zarówno w samym biznesie, jak i w odniesieniu do konkretnej firmy. Media te dają możliwość dotarcia do bardzo dużej ilości ludzi oraz szybkiego jej rozpowszechnienia. Warto więc zaplanować całą strategię, w jaki sposób ma działać Twitter i zaplanować jego całą strategię marketingową. Twitter ma narzędzia, które będą nadawały się do marketingu firmy.
HASZTAGI
Ważne rzeczy można na Twitterze zaznaczać za pomocą hashtagów. Te słowa lub całe frazy dają możliwość użytkownikom na wyrażenie konkretnych emocji i w ten sposób znacznie łatwiej jest coś odnaleźć w sieci. Hashtagi są świetnym sposobem na udostępnienie treści na platformie w taki sposób, że będzie ona widoczna także dla osób, którzy nie są zwolennikami firmy.
FILMY
Za pomocą zamieszczania odpowiednich filmów można zwrócić uwagę na co ciekawsze elementy naszej firmy i pokazać co jest istotne dla naszej marki. Takie filmiki znacznie lepiej trafiają do odbiorców, niż czysty tekst. Filmy mogą także być reklamą nowych produktów.
BEZPOŚREDNIE WIADOMOŚCI
Dzisiaj bezpośrednie wiadomości ewoluowały i znacznie się zmieniły, niż te kilka lat temu. Zmienił się także sposób współpracy z klientem. Komunikaty bezpośrednie dają nam możliwość kontaktu bezpośredniego z klientem. Twitter nie ma żadnego limitu jeśli chodzi o ilość znaków. Można także skonfigurować konto tak, by odbierać wiadomości od każdego.
ZDJĘCIA, GIFY I NAKLEJKI
Na Twitterze mamy możliwość dodawania maksymalnie 4 zdjęć, jednak można tworzyć grafikę, która pokazuje co wspieramy podczas publikowania. Grafika także daje możliwość komunikowania się z osobami, które wspierają podobne akcje, co my.
LIVE TWITTING
Twitting na żywo daje możliwość na wyświetlenie odpowiednich tematów i relacje na żywo, które sprawiają, że obraz firmy jest znacznie bardziej wiarygodny i prawdziwy. Twitting na żywo najczęściej występuje z programami telewizyjnymi czy wydarzeniami.