Shadow

Portale społecznościowe a praca

social-media-54536_1280

Portale społecznościowe to prawdziwy hit Internetu ostatnich lat. Żadne inne strony nie notują takiego zainteresowania jak właśnie rzeczone portale. Jedni korzystają z nich sporadycznie, dla innych natomiast są nierozłącznym elementem ich życia. Zastanówmy się, zatem nad kwestią korzystania z portali społecznościowych w pracy?

W momencie pojawienia się pierwszych portali społecznościowych na rynku internetowym od razy przypadły one do gustu całej rzeszy ludzi. Tym samym zaczęto z nich korzystać bez żadnej niemal przerwy: w domu w komputerach stacjonarnych, w tramwaju czy na spacerze w telefonie czy tablecie, a w pracy na firmowym komputerze należącym do firmy.

Oczywiście od razu w wielu firmach zaostrzono wszelkie przepisy i zabroniono korzystania z tego zabierającego mnóstwo czasu medium.

Obecnie sytuacja uległa nieco zmianie i w wielu firmach zaczęto wykorzystywać portale społecznościowe do komunikacji wewnątrz firmy. Jest to o tyle wygodny sposób, bo każdy posiada konto, łatwo jest je założyć i jest to zupełnie darmowe.

Mówiąc darmowe, mamy na myśli to, że nie trzeba płacić za rejestrację na takim portalu gotówką ani też przelewem. Ale gdy ktoś sądzi, że są one takie zupełnie darmowe to się myli. Przy rejestracji podajemy mnóstwo poufnych danych, o swoim adresie, telefonach, miejscu zatrudnienia. Także w trakcie korzystanie z portalu często łapiemy się na różne promocje, konkursy gdzie trzeba podać kolejne dane, które najczęściej przez większość użytkowników są udostępniane.

To oczywiście niesie ze sobą spore zagrożenie, jednak powróćmy do korzystania z portali społecznościowych w pracy. Taki sposób komunikacji dla właściciela firmy jest bardzo wygodny i darmowy. Może komunikować się z pracownikami, jednocześnie może również monitorować czas spędzany na portalu. Aby jednak to narzędzie mogło w sposób pozytywny wpłynąć na działalność firmy, to konieczne jest wprowadzenie wewnętrznego regulaminu, który dokładnie określi, w jakich sprawach możemy się porozumiewać, jakie tematy firmowe mogą być poruszane a jakie informacje absolutnie nie mogą tym kanałem wypłynąć z firmy.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.