Logo to unikalna i charakterystyczna forma graficzna. Bardzo często jest to stylizowany napis lub symbol. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że logo jest bardzo ważnym elementem własnej firmy. Zanim więc ktokolwiek zdecyduje się na stworzenie własnego loga lub modyfikację już istniejącego, warto poznać podstawowe cechy, dobrego logo.
Cel logo jest jeden. Służy on identyfikacji i to jest właściwie jego podstawowa funkcja, którą trzeba się kierować podczas projektowania. Logo ma pasować do wartości, na które stawia firma. Logo ma nadawać tożsamość firmie i być kojarzone z jej marką. Przykładów logo można w internecie znaleźć wiele, trzeba jednak stworzyć projekt, który będzie idealnie dopasowany do naszych potrzeb.
Logo powinno być bardzo proste i posiadać bardzo niewiele elementów w swoim projekcie. Prostota daje większą gwarancję tego, że użytkownicy będą kojarzyli Twoją firmę z Twoim logiem. Bardzo ważne jest także by Twoje logo nie przypominało logo konkurencji. Z początku może wydawać się to trudne, ponieważ na rynku istnieje wiele różnych firm i odnosimy wrażenie, że bardzo trudno jest stworzyć oryginalne logo. Warto jednak poruszyć trochę swoją kreatywną stronę osobowości, bo tylko dzięki oryginalnemu projektowi będziemy w stanie wyróżnić się pośród konkurencji. Podczas projektowania loga należy pamiętać także o tym, że będziemy je wykorzystywać na wiele sposobów. Logo będzie pojawiało się na naszych wizytówka, na produktach czy na gadżetach promocyjnych. Dlatego też tak ważne jest by jego kształt był uniwersalny, ale nie tylko o kształ chodzi. Format loga powinien być zapisany najlepiej w formacie wektorowym. Dzięki temu podczas używania go do różnych nośników nie straci na swojej jakości.
Logo które tworzymy jest projektem na wiele lat, bardzo często nie ulega ono zmianie podczas całego prosperowania firmy. Dlatego też bardzo ważne jest by projekt był odporny na zmieniające się trendy. Dobrze zaprojektowane logo zyskuje coraz większe znacznie wraz z upływem czasu. Wynika to z tego, że z czasem staje się ono bardziej popularne i zaczyna coraz mocniej kojarzyć się z Twoją marką. Pewnie zwróciłaś uwagę na to, że duże firmy nie zmieniają swojego logo, czasem tylko lekko je odświeżają. Z uniwersalnością bardzo mocno łączy się jasność przekazu. Twoje logo musi być dopasowane do charakteru Twojej marki. Podczas tworzenia warto także zadbać o to by logo nie posiadało niepotrzebnych ozdobników, które nic nie wnoszą. Im jest prostsze tym łatwiejsze w odbiorze.
Na to czy Twoje logo zostanie zapamiętane wpływają także zakończenia krawędzi. Mocno zaostrzone krawędzie i cały krój idealnie będzie pasował do firmy, która jest dynamiczna i żywiołowa. Jeśli jednak branża, którą się zajmujesz stawiała na łagodne cechy warto postawić na miękkie formy graficzne i zastosować lekko rozmyte krawędzie.
Pośród znanych logo na świecie są takie, które posiadają ukryte znaczenie. Zwykły odbiorca najczęściej nie zastanawia się nad tym czy logo ma dodatkowe znaczenie. Może się jednak okazać, że takie ukryte przesłanie w pewnym momencie pomoże nam zdobyć lepszą pozycję marki. Dobrze znane znaki graficzne zostały zaprojektowane w taki sposób by pokazać wartości marki. W przypadku niektórych logo znaczenie ma każda linia, kolor, a nawet ułożenie.
Jak widzicie jest kilka zasad, które są bardzo ważne podczas tworzenia logo. Nie pozwólcie sobie na zakupienie przypadkowego znaku graficznego, który w żaden sposób nie oddaje ducha Twojej marki. Logo to część naszej wizytówki, która jest bardzo mocno kojarzona z wartościami firmy. Czasem warto zgłosić się do specjalisty, by stworzył najlepsze logo dla naszej firmy!