Shadow

Co zrobić, by klienci Cię lubili?

Dobra relacja z klientem to podstawa dobrze prosperującego biznesu. Najbardziej korzystne dla naszego biznesu jest, gdy klient jest zadowolony z naszych usług i bardzo chętnie do nas wraca. Niestety nie zawsze udaje się taką relację zbudować, ale istnieje kilka bardzo prostych sposobów, by zjednać klientów do siebie. Warto pamiętąć o tym, że klient oczekuje od nas nie tylko wysokiej jakości usług, ale także bardzo sprawnej obsługi oraz nawiązania relacji. Zadowolony klient chętnie do nas wróci, a także poleci nas innym osobom i w ten sposób możemy rozbudowywać własną firmę. Podczas kontaktu z klientem nie tylko sprzedajemy mu nasz towar, ale także zobowiązujemy się zbudowania odpowiedniego klimatu podczas rozmowy.

            Jeśli chcemy by klienci byli zadowoleni z naszych usług to należy kontaktować się z nimi osobiście. Może okazać się to problematyczne w przypadku dużych firm, jednak wtedy najlepiej wyznaczyć jedną osobę do kontaktu z konkretnym klientem. Jeśli prowadzimy małą działalność to warto poświęcić nawet chwilę na telefon. Dzięki temu klient ma poczucie, że się dla nas liczy, a nie że jest tylko bezosobową jednostką. Dobra relacja z klientem w dużej mierze zależy od naszego zachowania. Powinniśmy dbać o najmniejsze szczegóły, czasem warto jest przygotować specjalną ofertę dla klienta, z którym współpracujemy już długo, ponieważ poczuje się przez nas doceniony. Bez względu na rodzaj kontaktu z klientem należy zachować dobre maniery. Odpowiedzi na e-maile powinny posiadać podstawowe zwroty grzecznościowe, w smsie warto dodać na końcu pozdrowienia. Słowa “dziękuję” i “przepraszam” mają bardzo dużą moc. Oprócz rabatów dla klienta w przypadku wszelkich problemów ze strony klienta należy o tych dwóch słowach pamiętać. Nawet w momencie, gdy wina pojawienia się problemu znajduje się po stronie klienta, warto być uprzejmym i spokojnie wyjaśnić całą sytuację w taki sposób, by pomóc rozwiązać problem. Zasada ta dotyczy także trudnych klientów, pomimo tego, że czasem współpraca z nimi jest bardzo trudna.

            Zanim przedstawimy klientowi naszą ofertę warto jest przeprowadzić rozmowę o potrzebach klienta. Należy zrozumieć problem klienta i dopiero później zaoferować mu narzędzie, które może pomóc je rozwiązać. Oprócz analizy potrzeb na początku lub na końcu rozmowy warto jest poruszyć także nieformalne tematy. Są osoby, które nie chcą łączyć życia prywatnego z zawodowym, jednak taką nicią porozumienia może okazać się wymienienie kontaktem na Linkedln lub zaprosić tą osobę do grona osób na naszym funpage’u. Tego typu kontakty najczęściej pozostają nam na całe życie.

            Słowa których używamy podczas rozmowy z klientem także mają bardzo duże znaczenie. Warto używać prosty i zrozumiałych słów, ponieważ często klient związany jest z zupełnie inna branżą niż Twoja i nie zawsze rozumie fachowe słownictwo. Może się zdarzyć nawet tak, że klient będzie potakiwał głową i przyznawał Ci rację, a w rzeczywistości nie bedzie miał zielonego pojęcia o czym do niego mówisz. Dlatego tak ważne jest by używać prostych słów zrozumiałych dla każdego. Sprawdza się także mówienie językiem korzyści i pokazywanie klientowi co takiego wyjątkowego jest w naszym produkcie. Jednak ten sposób rozmowy powinien wyjść naturalnie.

            Dla klienta bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, dlatego warto oferować swoją pomoc w każdym momencie. Jeśli się okaże, ze zadzwoni w momencie, w którym akurat jesteś bardzo zajęty, wtedy zawsze można powiedzieć, że się do klienta oddzwoni. I należy o tym pamiętać, ponieważ inaczej klient poczuje się oszukany. Zaoferowanie pomocy bardzo rzadko wiąże się z tym, że klient faktycznie zadzwoni, jednak wyjście z taką ofertą z naszej strony zostanie miło odebrane.

            Najważniejsza zasada tego by klient nas polubił i nam zaufał jest uśmiechanie się i bycie po prostu sympatyczną osobą. Miłe słowa i pomocność są bardzo dużymi zaletami podczas prowadzenia własnego biznesu.

Przeczytaj także