Głęboki sen trwający 6-8 godzin to podstawa nie tylko odpoczynku, ale również regeneracji ciała po całodziennym wysiłku. To podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia, ponieważ chroniczne zmęczenie może być dla nas groźne na każdym etapie. Niewyspanie obniża koncentrację, sprawia, że jesteśmy rozdrażnieni oraz mniej wydajni. Warto zadbać w takim razie i o przestrzeń do spania, i o odpowiednie ustawienie zegara biologicznego. To właśnie odpowiedzi na trudne pytanie, jak szybko zasnąć.

Zaplanować sobie sen

Być może współczesny człowiek musi mieć wszystko poukładane – nawet to kiedy i jak śpi. I tak jak szybko żyjemy, tak samo chcielibyśmy sprawnie zasypiać i budzić się wypoczęci. Sprawa nie jest jednak tak prosta, ponieważ ciało nie lubi naszego trybu życia i nie poddaje się pośpiechowi, stresowi oraz nadmiernej eksploatacji. Z czasem zaczyna się buntować i to odbija się na jakości snu. Przede wszystkim to, jak szybko zasnąć, zależne jest od tego, co robiliśmy w ciągu dnia. Jeśli stale rozpamiętujemy niepowodzenia, planujemy kolejne aktywności i rozmyślamy nad tym, co może się zdarzyć lub nad problemami, to nie gwarantujemy sobie efektywnego snu. Odpoczynek wymaga od nas pewnego wyciszenia się i skupienia tylko i wyłącznie na sobie. Taki rodzaj relaksu idealnie pomaga spokojnie zasnąć. Oczywiście warto w tym momencie zrezygnować z oglądania telewizji, pracy przy komputerze czy też przeglądania portali społecznościowych na smartfonie.

Dobry sen jest niejako gwarancją kolejnego dobrego dnia, efektywnej pracy oraz energii do ulubionych aktywności.

Jak szybko zasnąć?

Nie ma recepty na to, jak szybko zasnąć. Ale są takie elementy, które mogą pomóc nam odpocząć. Warto pamiętać, że każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia oraz warunki lokalowe czy też zobowiązania i system pracy. Podstawą jest jednak to, by zapewnić organizmowi 6-8 godzin nieprzerwanego snu. Warto ustawić w taki sposób zegar biologiczny, by zasypiać o stałej godzinie i budzić się również w tym samym czasie. W ten sposób ustawimy organizm na porę snu i nie będziemy mieć problemów z zaśnięciem.

Warto zadbać oczywiście o odpowiedni klimat w sypialni. Jasne kolory, ograniczenie dekoracji oraz wygodne łóżko to podstawy, o jakich musimy pamiętać. Sypialnia powinna być dobrze wywietrzona, a najlepsza temperatura do spania niech nie przekracza 19 stopni. Komfort zapewni oczywiście materac dopasowany do naszej wagi oraz preferencji. Nowoczesne materiały pozwalają idealnie dopasować podłoże do krzywizna ciała i zapewniać spokojny sen oraz oczywiście wygodę przede wszystkim kręgosłupowi. Podobnie rzecz ma się z pościelą. Naturalne tkaniny, oddychające materiały oraz przyjemny dotyk pomagają szybko i przyjemnie odpocząć. Piżamę warto wybierać taką, która nie krępuje naszych ruchów.

Niektórzy powtarzają, że nic tak nie wpływa na to, jak szybko zasnąć, jak właśnie rytuały. Codzienna toaleta, czytanie książki, wietrzenie pokoju i ścielenie łóżka to te elementy, które wprowadzają nas w porę snu. Przede wszystkim zapewniają pewnego rodzaju rozluźnienie. Niektórzy lubią przed snem przejść się na spacer lub uprawiają jogging. Właściciele czworonogów niemalże mają wyjście z domu wpisane w plan dnia. Takie odświeżenie też dobrze działa na jakość odpoczynku.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Sen potrzebny jest nam do życia tak samo jak tlen. Gdy go brakuje lub gdy nie jest on głęboki, to