W trosce o piękną cerę stosujemy różne metody. Niestety, nie każda z nich jest dla nas zdrowa. Makijaż, choć ukrywa niedoskonałości, ma, zwłaszcza w nadmiarze, szkodliwe działanie. Jak więc dobrze zadbać o cerę, by była piękna i zdrowa? Przedstawiamy kilka rad, których wdrożenie odczujesz na własnej skórze.

Organizm, czyli jedność

Twarz, to wizytówka każdej kobiety. To na nią zawsze zwracamy uwagę w pierwszej kolejności i to z niej można najwięcej wyczytać. Dlatego to właśnie o nią dbamy najbardziej, niekiedy ignorując pozostałe części naszego ciała. A powinnyśmy traktować nasz organizm jako jedną, nierozwalnianą całość. Na szczęście można to zrobić w bardzo łatwy sposób – wystarczy zmienić dietę. Z pewnością obca ci jest sentencja, że „co jest dobre dla jeża, jest też dobre dla jego kolców”. Weź ją sobie głęboko do serca, bowiem wszystko, co jest dobre dla naszego organizmu, jest również dobre dla skóry twarzy i całego ciała.

Co jeść, by cera była zdrowa?

Odpowiadając ogólnie na to pytanie – wszystko. Nasza skóra uwielbia witaminy, szczególnie A, C, D, E, K oraz witaminy z grupy B: B2 i B3. Twoja dieta powinna więc być bogata w produkty, które zawierają duże ilości wyżej wymienionych witamin. Witamina A znacząco wpływa na spowolnienie procesu starzenia się skóry, dlatego sięgaj po nią każdego dnia. Jest to o tyle proste, że duże jej ilości znajdziesz w maśle, jajach, serach oraz marchwi, morelach i zielonych warzywach. Jeżeli masz problemy z atopowym zapaleniem skóry (AZS), trądzikiem lub łuszczycą, kliknij i Dowiedz się więcej o zbawiennym wpływie witaminy A. Podobną rolę, co witamina A pełni witamina E. Ona również spowalnia procesy starzenia się skóry, eliminując wolne rodniki. Znajdziesz ją w kiełkach pszenic, oliwie oraz orzechach laskowych, ziemnych i włoskich. Witamina E poddana obróbce termicznej wyparowuje z pokarmu, dlatego staraj się ją jadać „na zimno”. Witamina D z kolei przyspiesza regenerację skóry oraz jej napięcie. By dostarczyć ją swojemu organizmowi nie musisz spędzać długich godzin na gotowaniu – zobacz. Znajdziesz ją w przetworach mlecznych, tranie, żółtkach jaj i tłustych rybach. Witamina K łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia skóry, szczególnie poleca się ją przy cerze naczynkowej. Wątroba, jaja, pomidory oraz przetwory mleczne – tam ją znajdziesz. Z kolei na bok powinnyśmy odstawić jedzenie typu fast-food, słodzone gazowane napoje, słodycze, chipsy i słone przekąski oraz, jeżeli palisz, koniecznie zerwać z nałogiem.

Oprócz tego – nawilżenie

Sama dieta, to ważny i potrzebny krok. Jednak musisz postawić ich jeszcze kilka. Na tej stronie poznasz pozostałe kroki ku zdrowej i pięknej cerze. Jednym z najważniejszych jest odpowiednie nawilżenie skóry. Należy robić to od wewnątrz, jak i na zewnątrz. W tym pierwszym przypadku musisz pić odpowiednio dużo płynów. Osiem szklanek wody dziennie uzupełni zapotrzebowanie twojego organizmu. Oprócz tego stosuj dobrej jakości krem nawilżający, dostosowany do typu twojej skóry. W ten sposób twoja cera zachowa piękny i zdrowy wygląd, a ty nie będziesz musiała zakrywać niedoskonałości dużą ilością makijażu.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Close up of Fresh aloe vera and jelly in glass bottle   Aloes to roślina znana od bardzo