
Zarządzanie czasem stało się w ostatnich latach tematem wielu wykładów i badań. Naukowcy jednoznacznie stwierdzają, że ci ludzie, którzy potrafią skutecznie zarządzać czasem, osiągają w swoim życiu o wiele większe sukcesy niż ci, którzy tego nie potrafią.
Jak skutecznie zarządzać czasem?
Przede wszystkim musimy sobie zdać sprawę z tego, że istnieje coś takiego jak zarządzanie czasem. Dopiero teraz możemy próbować wcielić to w swoje życie.
Po pierwsze musimy nauczyć się realnie organizować i planować swoje codzienne obowiązki. Jeżeli uporamy się z tym, to rozpoczynamy planowanie długoterminowe, które pozwoli nam spełnić marzenia: wyjechać w podróż, nauczyć się obcego języka, zdobyć awans, zmienić prace etc.
Spisujemy zatem na kartce swoje cele i staramy się realnie ustalić dokładną datę, kiedy to zrealizujemy. Przy jej ustalaniu pomogą nam poszczególne etapy, które wyznaczymy sobie w drodze do celu. Przykładowo naszym marzeniem i celem jest nauczenie się języka hiszpańskiego:
– sprawdzamy czy w naszym mieście jest taki kurs czy szkoła, w jakich dniach i godzinach są zajęcia, ile kosztuje cały kurs,
-zastanawiamy się czy dni zajęć nie kolidują z naszą pracą i czy uda się nam regularnie chodzić na zajęcia
-zastanawiamy się czy stać nas finansowo na kurs.
Teraz dopiero przystępujemy do planowania:
-zapisujemy datę, kiedy pójdziemy się zapisać na zajęcia i robimy to
– zapisujemy datę ukończenia kursu.
Plan i marzenie mamy spełnione. Identycznie postępujemy z każdym marzeniem. Ważne jest, aby planowanie było konkretne i realne do wykonania. Koniecznie przy tym trzymamy się planu.
