Shadow

7 sposobów na networking

Nawiązywanie kontaktów jest niesamowicie ważne w biznesie. Chodzi o pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów, współpracowników czy po prostu kontaktów, które później możemy wykorzystać. Pomyślność naszej firmy w dużej mierze zależy od tego, jak aktywni jesteśmy w networkingu. Mamy dla Was kilka sposobów, by ułatwić networking.

1. Branżowe spotkania

Jedynym i wyłącznym celem spotkań organizowanych dla wybranej grupy specjalistów jest tylko i wyłącznie pozyskiwanie nowych kontaktów. Oczywiście, nie oznacza to, że każdy freelancer powinien co piątek jeździć na każdą galę/spotkanie/zebrane. Przed każdym spotkaniem czy warto w danym wydarzeniu wziąć udział i czy będą osoby, które naprawdę nas interesują.

2. Wystąpienia na spotkaniach

Jako zwykłemu szarakowi w tłumie ciężko będzie Ci pozyskać zainteresowanie swoją osobą większej ilości innych przedsiębiorców. Każda osoba występująca na tego typu wydarzeniach, automatycznie odbiera jest jako ekspert w swojej dziedzinie i pozyskuje szacunek konkurencji. Dodatkowo wystąpienia możesz wpisać do swoich osiągnięć- co będzie wyglądać imponująco na stronie.

3. Aktywność na forach tematycznych i dyskusyjnych

W miejscach jak fora internetowe czy social media – Linkedln czy Facebook, możemy łatwo znaleźć miejsca, gdzie w jednym miejscu zebrani są specjaliści z branży. Jeśli do tego dodamy osoby, które szukają współpracowników właśnie w takich miejscach to prócz siatki kontaktów możemy też uzyskać nowych klientów tylko z ruchu na takich forach.

4. Rekomendacje

Wiarygodność w biznesie to must-have. Jak ja zdobyć? Potrzebujemy potwierdzenia od osób zewnętrznych, że nasze usługi rzeczywiście są dobre w branży. To trochę jak z poszukiwaniem lepszej pracy, prócz CV i listu motywacyjnego, często pracodawca wymaga listów referencyjnych od poprzednich pracodawców.

5. #Networking

Nie tylko grupy tematyczne pozwalają nam na zbudowanie siatki kontaktów- social media uwielbiają biznes. Twitter, czyli 140-znakowa platforma wymiany informacji opiera się na hashtagach, czyli kluczowych słowach z poprzedzającym je „krzaczkiem” = # . Jeśli chcemy znaleźć kogoś w danej branży wpisujemy #IT i na naszym dashu wyskakują wiadomości z takim właśnie słowem -kluczem. Warto śledzić takie hashtagi i brać aktywny udział w ich rozwoju.

6. Wychodzenie z inicjatywą

Dajmy na to, że zależy Ci na tym, by miasto inwestowała w ułatwianie życia mieszkańcom poprzez wykorzystanie branży IT. Otwierasz fanpage swojej firmy i opisujesz swój pomysł, tym samym zachęcając ludność do przyłączenia się do swojej inicjatywy- w skrócie, szukasz swoich sprzymierzeńców. Tym samym, z każdym udostępnieniem, pozyskujesz kolejnych klientów czy partnerów biznesowych. Od słowa do słowa, można przejść do wspólnego biznesu.

7. Wolontariat

Co jakiś czas warto zainteresować się akcjami charytatywnymi w okolicy czy imprezami mającymi szczytny cel- wystarczy mała pomoc podczas promocji, czy użyczenie paru komputerów a już zyskujemy na rozgłosie. Nie tylko budujemy wtedy nowe kontakty ale też przyczyniamy się do pomocy innym.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *