Z pomocą optymalizacji wyszukiwarki SEO mała firma może zyskać duży rozgłos w sieci. SEO może pomóc w budowaniu marki firmy, a także poszerzać zasięg, a tym samym zwiększyć przychody. Warto jednak poznać w jaki sposób faktycznie działa SEO. Oto 10 narzędzi, które pomogą Ci zrozumieć i poprawić SEO małej firmy.
1) GOOGLE
Podstawową wyszukiwarką jest Google, dlatego też warto zajrzeć jakie narzędzia oferuje Google dla małych firm.
- Google AdWords – opiera się na wyszukiwaniu słów kluczowych w oparciu o liczbę wyszukiwań.
- Google Search Console (dawne WebmasterTools) – daje dostęp do szczegółowych raportów, danych witryn internetowych, a także zasobów bibliotecznych, aby poprawić wyniki wyszukiwania w Google.
- Google Analytics – pozwala na analizowani i śledzenie, czy i w jaki sposób słowa kluczowe kierują ruchem na Twojej witrynie internetowej.
- Google Trends – warto odkryć, co aktualnie jest na czasie w trendach Google oraz zaznajomić się z historią trendów
2) RankSense
SEO ma bardzo duże znaczenie szczególnie podczas prowadzenia sklepu internetowego lub bardzo dużej witryny. Jednak RankSense może pomóc znaleźć odpowiednie słowa kluczowe oraz całą promocję za pomocą SEO. RankSense daje możliwość wykonywania monitorowania SEO przez całą dobę, automatycznie wykrywa problemy i sugeruje zalecenia w czasie rzeczywistym, aby poprawić i ulepszyć witrynę SEO.
3) Screaming Frog’s SEO Spider Tool
Screaming Frog’s SEO Spider Tool to robot do przeszukiwania stron internetowych. Daje on możliwość sprawdzenia strony internetowej pod kątem przyjazności dla SEO. Potrafi określić co działa z SEO na Ttwojej witrynie, wykrywa złamane linki, błędy serwera, powielane treści i adresy URL blokowane przez roboty. Narzędzie potrafi także analizować tytuły strony i opisy meta w celu sprawdzenia czy nie sa one zbyt długie lub zbyt krótkie.
4) Quick Sprout
Quick Sprout oferuje rozwiązanie DIY, które jest idealnym rozwiązaniem dla firmy, by poprawić swoje wyniki SEO naszej firmy w różnych witrynach internetowych. Quick Sprout przeprowadza dogłębną analizę, aby przyśpieszyć SEO. Analiza ta uwzględnia takie czynniki jak słowa kluczowe, linki zwrotne oraz szybkość witryny. Wyniki SEO pomogą określić cele oraz stopień postępu. Firma Quick Sprout oferuje także narzędzie do analizy mediów społecznościowych.
5) Ubersuggest
Warto zapoznać się z przyjaznymi dla SEO słowami kluczowymi. Można uzyskać ponad tysiąc słów kluczowych, dzięki narzędziu Ubersuggest. Można z jego pomocą wyszukać także powiązane słowa kluczowe i frazy.
6) Whitepress
Whitepress to platforma do publikacji artykułów sponsorowanych. Można publikować własne artykuły lub zamówić publikację wraz z napisaniem treści. Artykuły publikowane są na stronach internetowych, blogach, biuletynach, a także w mediach społecznościowych. Ta usługa jest przeznaczona dla firm, które nie mają czas lub zasobów, aby tworzyć / rozsyłać własną treść, a chcą generować potencjalnych klientów oraz budować ich świadomość marki. Usługa jest jednak płatna.
7) Moz Pro
Moz Pro to oprogramowanie marketingowe, które umożliwia śledzenie SEO, wysiłki społeczne, linki, świadomość marki oraz treści marketingowe za pomocą jednej platformy. Zawiera wiele narzędzi badawczych i tych służących do raportowania w celu poprawy SEO. Oprogramowanie płatne.
8) WooRank
Z pomocą WooRank można znaleźć mocne i słabe punkty. Wersja „trial” programu jest darmowa. Narzędzie to daje możliwość przeglądu witryny i umożliwia dogłębną analizę Twojej witryny przy użyciu takich elementów jak SEO, social media, optymalizacja mobilna czy nawet użyteczność. Daje możliwość automatycznego monitorowania linków zwrotnych, rankingów w wyszukiwarkach i innych kluczowych czynników, które poprawiają wydajność witryny.
9) Optymalizacja
Optymalizowanie jest narzędziem do testowania stron internetowych, dzięki niemu można podjąć decyzję w sprawie lepszego wykorzystywania SEO dla konkretnej witryny, by zwiększyć przychody.
10) HubSpot SEO
Oprogramowanie HubSpot SEO oferuje wszechstronną platformę SEO, która wykonuje wszystko od analizy SEO do zaleceń SEO. Ważną cechą jest to, że oferuje on doradztwo w czasie rzeczywistym w zakresie SEO podczas tworzenia treści, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach.