Każdy z nas korzysta z internetu na co dzień. Zarówno facebook jak i profil na google+ czy linkedln nie jest problemem. Dzisiaj jest wiele możliwości w jaki sposób można zaistnieć w sieci, a dostęp do internetu jest tak łatwy jak kupienie bułki w sklepie. Internet jest także idealnym miejsce do znalezienie potencjalnych klientów i prowadzenia naszego biznesu. Warto jednak zapoznać się zaletami oraz wadami serwisów internetowych oraz mediów społecznościowych. Oba te narzędzia mogą przynieść bardzo duże zyski.
Media społecznościowe
Profile społecznościowe i strony internetowe dają możliwość bardzo szybkiej komunikacji oraz są łatwe w prowadzeniu. Profil społecznościowy można stworzyć w ciągu godziny. Co więcej poinformowanie klientów o tym, że taki profil posiadamy jest proste i dzięki niemu bardzo łatwo jest także do Ciebie trafić. Można przekierowywać domeny na strony internetowe z mediami społecznościowymi do konkretnej marki firmy. Bardzo łatwo jest także zyskać rozgłos w mediach społecznościowych. Głównie właśnie dlatego, że bardzo dużo osób ma tam konta, a polecania poprzez np. facebooka czegoś naszym znajomym jest banalnie proste. Dzięki temu firma może skorzystać już z gotowej bazy potencjalnych klientów. Łatwiej jest przekonać osoby do czegoś z czego są zadowoleni ich znajomi. W mediach społecznościowych łatwo jest także zdobyć popularność. I dzięki niej budować własną bazę klientów.
Co jest plusem mediów społecznościowych?
Są one szybkie i bezpłatne. Każda osoba, która ma dostęp do sieci może założyć konto na portalu społecznościowym. Nie wymaga także dużego zaangażowania. Samo prowadzenie wymaga systematyczności, jednak jeśli chcemy usunąć nasz profil to nie ma z tym większego problemu. Można także łatwo przenieść go na inną platformę. Profil na portalu społecznościowym tak naprawdę nie musi być właściwie w ogóle używany. Można nie publikować na nim treści przez bardzo długi okres czasu.
Istotne jest, że na całym świecie coraz więcej firm przekierowuje swoich potencjalnych klientów właśnie na swój profil w social media.
Zasadniczą zaletą w social media jest zachęcanie innych użytkowników do wzjamnych oddziaływań. Zazwyczaj w ten sposób poznajemy upodobania innych osób. Znacznie łatwiej jest nam się wtedy komunikować u budować relację. Na portalu społecznościowym bardzo łatwo można pokazać czym się firma zajmuje. Przekazać jej cele oraz różnego rodzaju unowocześnienia, które zostają wprowadzone w strukturę firmy. W ten sposób można zbudować bardzo dobry obraz firmy oraz podnieść renomę marki.
Co jest minusem mediów społecznościowych?
Profilu na mediach społecznościowych nie można w 100% dopasować do siebie. Komentowanie oraz fora są otwarte i każda osoba ma prawo wyrazić sobie zdanie zarówno pozytywne uwagi, jak i skargi. Dlatego też ważne jest regularne monitowanie profilu społecznościowego oraz tego co tam się dzieje. Trudno jest także uzgodnić sposób raportowania. Social Media nie dają nam także zupełnej wolności jeśli chodzi o prowadzenie profilu. Są pewne zasady, do których trzeba się dostosować i nie ma od nich wyjątków.
Profil w mediach społecznościowych powinien być uzupełnieniem do naszej strony internetowej. Czasem jednak, szczególnie mniejsze społeczeństwa, zaczynają budowanie swojej marki od takiego profilu.
Strona internetowa
Strona internetowa daje nam pełną kontrolę nad marką, dlatego też powstanie strony internetowej naszego przedsiębiorstwa jest podstawą, jeśli chcemy pokazać profesjonalizm. Sam decydujesz o tym jak ona wygląda i co się na niej dzieje. Ważne jest jednak żeby strona internetowa była prosto zbudowana i osoba przeglądająca mogła się na niej szybko odnaleźć.
Co jest plusem stron internetowych?
Są bardzo wiarygodne. Dobrze prowadzona strona internetowa daje nam wiarygodność, szczególnie w momencie, gdy jest dobrze prowadzona to daje do rozumienia klientowi, że firma jest solidna i wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Daje nam także pełna kontrolę nad publikowanymi treściami oraz wyglądem graficznym. Można tam zamieścić także pełną ofertę firmy. Strona internetowa daje nam także możliwość szybkiego kontaktu z klientem. Strona internetowa może także obniżyć koszty operacyjne. Ponieważ witryna może okazać się bardzo użytecznym źródłem informacji o samoobsługach.
Co jest minusem stron internetowych?
Wymagają one często czynności konserwacyjnych i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Jest to uzależnione od zawartości witryny. Jeśli chodzi o wypromowanie strony internetowej to potrzebnych jest znacznie więcej działań marketingowych, które mogą poprawić ruch na Twojej stronie internetowej.