Shadow

LinkedIn – kontakty biznesowe w zasięgu myszki

LinkedIn to najkrócej mówiąc serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach społeczno-biznesowych. Jest to największa i zarazem profesjonalna sieć, w której swoje konta zakładają nie tylko osoby, które poszukują pracy, ale także firmy i pracodawcy.

Wszystkie działania nakierowane są na profesjonalną rekrutację i sprzedaż. Aby działać skutecznie i profesjonalnie należy przejść kilka bardzo prostych kroków pamiętając o nakierowaniu swoich działań na konkretny cel.

Wypełnij swój profil

Uzupełnienie profilu to jeden z najważniejszych punktów. Przede wszystkim należy zauważyć, że chcemy aby postrzegano nas jako osoby godne zaufania i profesjonalne, zatem wszystkie informacje jakie tam zamieścimy muszą być przemyślane i poprawnie sformułowane. Zanim jednak zajmiemy się treścią niezwykle istotnym elementem jest zdjęcie profilowe.

Nasz profesjonalizm nie może objawiać się zdjęciem zrobionym samodzielnie tak zwanym „selfie”. Jeśli traktujemy nasze zajęcie poważnie, a co najważniejsze odnosimy się do grupy naszych odbiorców z szacunkiem nasze zdjęcie profilowe powinno oddawać nasze poważne podejście do tematu. Ważne jest, aby „pierwsze wrażenie” było pozytywne. Darujmy więc sobie młodzieżową swobodę i zadbajmy o profesjonalny wizerunek. Otóż umieszczenie frywolnego zdjęcia z wakacji wpływa zarówno na zaufanie jak i wiarygodność naszego profilu.

Kolejnym krokiem jest wypełnienie okienka dotyczącego naszego imienia i nazwiska. Pamiętaj, że chcąc dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i wzbudzić ich zaufanie niezbędne jest użycie zarówno prawdziwych danych osobowych jak również użycie ich w oficjalnej formie. Źle odbierane są wszelkiego typu zdrobnienia i pseudonimy. Twoje dane – to Twoja bezpośrednia wizytówka, którą uwiarygodniasz swój profil. Kolejnym etapem jest skonstruowanie chwytliwego opisu. To kolejny element, na który spojrzy potencjalny zainteresowany. Musisz w grzecznościowej, lecz zaczepnej i przede wszystkim krótkiej formie ująć swoje doświadczenie lub opisać działalność.

Dbaj o swoich klientów

W zależności od tego czemu polecasz swój profil musisz pamiętać, że Twój sukces niezależnie od dziedziny jaką się zajmujesz zależy od innych ludzi. Twoja grupa odbiorców może się rozrastać dzięki zainteresowaniu i szacunkowi, jakim darzysz swoich klientów.

Chcąc być profesjonalistą pamiętaj o tym, aby po każdej transakcji czy kontakcie dodać osobę do listy. Sieć kontaktów z pewnością będzie się powiększać, a Twoim zadaniem w drodze do sukcesu jest dbanie o potrzeby klienta i wiarygodność w swoich działaniach.

Ponadto dodanie użytkowników do swojej książki adresowej spowoduje pozyskanie ich adresów e-mail, które stanowią cenną informację i otwierają drogę do bezpośredniego kontaktu, celem nawiązania dłuższej współpracy.

Udzielaj się

Im więcej Ciebie i Twojego działania w grupach tematycznych tym lepiej. Udzielając się wzbudzasz zaufanie. Konwersując poznajesz nowe osoby. Ponadto masz szanse wykazać się swoją wiedzą w różnorodnych tematykach. Nie bądź nachalny, nie próbuj od razu czegoś oferować czy sprzedawać. Ważna tu jest metoda małych kroków. Im więcej osób zainteresujesz swoją osobą i wiedzą, tym łatwiej będzie Ci przejść o krok dalej. Wszystko ma swój czas. Szanuj swoich rozmówców. Dobrym sposobem jest także pisanie prywatnych wiadomości. Po bliższym poznaniu preferencji swoich rozmówców masz szansę kontaktu jeden na jeden. Wówczas to dobra opcja do przedstawienia swojej oferty i utrzymaniu bliższej relacji na linii z klientem.

Linkedin daje możliwość prowadzenia profilu firmowego. Wówczas można oferować swoje produkty czy usługi korzystając z udogodnień jakimi są umieszczanie linków czy grafik i otrzymywanie komentarzy. Stanowi to dobrą okazję do pobierania informacji zwrotnej od klienta. Ponadto Linkedin to dobra opcja reklamy. Oprócz linków sponsorowanych można wykorzystać wspomniany już swój profil do zamieszczania reklamowych linków i grafik.

Oprócz standardowych rozwiązań warto zastanowić się i przeanalizować bardziej rozbudowane funkcje. Należy do nich między innymi opcja dedykowanego narzędzia do sprzedaży zawartego w portalu. Jest to element płatny, jednakże daje szereg zaawansowanych rozwiązań jakimi warto posłużyć się pracując na większą skalę i oczekując bardziej spektakularnego rezultatu.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *