Najważniejszym zasobem, jaki powinna posiadać każda firma, jest wykwalifikowana kadra. To właśnie od niej zależy sukces biznesowy danego przedsiębiorstwa. Istotna jest z tego powodu dbałość o wizerunek organizacji jako dobrego pracodawcy. Stworzenie dobrego środowiska w miejscu pracy powinno odbywać się w myśl zasady work – life balance, ponieważ aktualnie należy dbać nie tylko o rozwój kompetencji podwładnych, ale również myśleć szeroko na temat ich zdrowia, jak i dobrego samopoczucia. Strategia Corporate Wellness, zyskuje na znaczeniu, gdyż stanowi harmonię pomiędzy duszą, ciałem oraz umysłem. Zapewnia także maksymalną efektywność w życiu zawodowym oraz prywatnym.
Szczęście pracowników, podczas wykonywania zadania przekłada się na realne korzyści biznesowe dla danej organizacji. Kadra pracuje kreatywniej, jest efektywna i gotowa na nowe wyzwania. Dodatkowo cechuje się większą odpornością na stres.
Wellness, jako zdrowie dla duszy i ciała.
Termin ten powstał w latach 50. XX wieku. Jego idea dotyczy zdrowego stylu życia w kontekście organizacyjnym. Na samym początku zagościła ona tylko w dużych korporacjach. Jednakże w Polsce zaczyna ona dopiero się rozwijać, jest na etapie kiełkowania. Z badań, jakie były przeprowadzone, wynika iż 3% polskich firm ma kompleksową strategię promocji zdrowia. Można zauważyć wyraźny trend rozwojowy.
Corporate Wellness stanowi najnowszy trend w zarządzaniu organizacją. Zakłada takie podejście do pracownika, żeby zapewnić mu jak największy komfort psychiczny. To właśnie kondycja psychofizyczna ma wpływ na jego wydajność oraz zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Programy uwzględniają pięć aspektów, które są związane z egzystencją człowieka: fizyczny, umysłowy, emocjonalny, środowiskowy, a także duchowy. Nadrzędnym celem jest nauczenie się zdrowego stylu życia, w którym został zachowany balans pomiędzy sferą zawodową a prywatną. Strategia polega na tym, aby promować zachowania prozdrowotne, jeśli chodzi o odżywianie, zarządzanie stresem i energią, aktywnością fizyczną oraz regeneracją sił.
Kultura w zdrowej firmie.
Kwestia po – zdrowotna jest bardzo ważna w firmie, ponieważ ciało człowieka stanowi wysokozaawansowany system, który jest zbudowany z wielu podzespołów. Każdy z nich musi odpowiednio ze sobą współpracować. Stan naturalnej równowagi między poszczególnymi elementami składowymi tego procesu, doprowadza do tego, iż zachowujemy pełnię zdrowia. Dzięki temu możemy pochwalić się dobrą sprawnością fizyczną, jak i intelektualną oraz emocjonalną. W momencie, kiedy zawodzi jeden z trybików, dochodzi do osłabienia i choroby. Dlatego należy patrzeć na organizm ludzki całościowo. Skutki braku dbania o zdrowie odczują pracownicy, ale też odbić się to może na kondycji organizacji. Długofalowy sukces jednostki nie jest bez tego możliwy, gdyż zmniejsza się wydajność, obniżenie motywacji. Często towarzyszy temu uczucie zmęczenia i irytacja. Siłą całego przedsiębiorcy są zdrowi i zaangażowani pracownicy. Z tego też powodu można śmiało stwierdzić, że Corporate Wellness staje się przyszłością dla biznesu, ponieważ lepiej jest zapobiegać niż leczyć.
Work – life balance jest przyszłością dla przedsiębiorstw. Obecnie ludzie, którzy rzucają się w wir pracy, gubią się w proporcjach pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym. Kult wydajności doprowadza niejednokrotnie do doprowadza do irytacji. Odpowiednia polityka prowadzona w firmie, może doprowadzić do przywrócenia balansu. Będzie to korzystne nie tylko dla kadry, ale również wizerunkowo i biznesowo opłacalne dla całej organizacji.