Shadow

7 Pomysłów na śniadanie, które są zdrowe, szybkie i łatwe

Czy próbujesz znaleźć zdrowe pomysły na śniadanie, które są również szybkie i łatwe? Nie jesteś sam. Śniadanie może być najtrudniejszym posiłkiem dnia dla tak wielu ludzi, aby uzyskać prawo. Jeśli jesteś kimś, kto często dostaje w pośpiechu, jak tylko się obudzić i z domu, wiesz, jak wyzwaniem może być znalezienie czegoś zdrowego, ale nadal wystarczająco szybko, aby nie zająć dużo czasu.

Dlaczego śniadanie jest tak ważne?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To posiłek, który włącza Twój metabolizm do pracy. Jeśli pominiesz śniadanie, resztę dnia spędzisz na walce z organizmem o zwiększenie metabolizmu. Do czasu lunchu Twoje ciało ma ochotę na ciężką, węglowodanową żywność i magazynuje kalorie w postaci tłuszczu, zamiast je spalać. Badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą śniadanie, rzadziej przybierają na wadze, mają niższe BMI i mniejsze ryzyko chorób serca i cukrzycy. Badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą śniadanie, mają wyższy poziom energii, ponieważ nie zużywają zapasów energii swojego ciała, aby utrzymać je w ruchu.

# Płatki owsiane

Owies jest jednym z najzdrowszych i najłatwiejszych śniadań, jakie możesz zrobić. Możesz trzymać je w lodówce, więc wtedy możesz mieć zdrowe śniadanie gotowe, kiedy tylko będziesz go potrzebować. Zmieszaj razem płatki owsiane, mleko (krowie, migdałowe, kokosowe, sojowe – co tylko wolisz) i odrobinę słodzika. Dodaj dowolne dodatki, takie jak świeże lub suszone owoce, orzechy, nasiona, a nawet białko w proszku dla dodatkowego pobudzenia. Aby uzyskać wyjątkowy smak, dodaj mżawkę masła orzechowego lub migdałowego, a nawet wiórki czekoladowe. Możesz również dodać odrobinę aromatu, takiego jak wanilia lub cynamon, co sprawi, że będą jeszcze smaczniejsze.

# Smoothie

Jeśli szukasz czegoś, co jest zarówno pożywne, jak i pyszne, smoothie jest świetną opcją. Aby zrobić smoothie, dodaj swoje ulubione składniki do blendera i zmiksuj. Następnie dodaj do nich to, co lubisz, np. granolę lub płatki owsiane, nasiona, orzechy, rozdrobniony kokos, nasiona konopi, posiekane owoce, a nawet jogurt kokosowy lub masło orzechowe.

# Muffiny jajeczne

Muffiny są zarówno szybkie i łatwe do zrobienia, i można dodać do nich całkiem sporo wszystkiego, aby były zdrowe, jak jajka. Można użyć dowolnego rodzaju jaj, które chcesz, jak białka jaj, całe jaja, a nawet jaja z kurcząt hodowanych na pastwiskach. Wymieszaj jajka z warzywami, takimi jak szpinak, grzyby lub papryka i dodaj kilka przypraw, takich jak kurkuma.

# Naleśniki proteinowe

Choć naleśniki nie są najzdrowszą opcją śniadaniową, można je całkowicie przekształcić w pożywne i sycące śniadanie, gdy dodasz do nich białko w proszku. Dodaj gałkę białka w proszku do ciasta na naleśniki, a zmienisz je w niesamowicie sycące i pożywne śniadanie.

# Owsianka w mikrofali

Owsianka to kolejna klasyczna opcja śniadaniowa. Owsianka w mikrofali jest super łatwa do zrobienia, zwłaszcza jeśli używasz miski do mikrofalówki. Wystarczy dodać płatki owsiane, mleko i odrobinę słodzika do miski, a następnie mikrofalować przez kilka minut. Możesz też wybrać płatki owsiane ze stali, jeśli masz trochę więcej czasu. Zupa śniadaniowa – Zupy są świetne na śniadanie, ponieważ możesz zrobić dużą porcję i mieć kilka porcji na cały tydzień. Zmieszaj razem dużą porcję jakiejkolwiek zupy, którą lubisz (jak zupa z soczewicy lub zupa z grochu), lub nawet serdeczną owsiankę, i masz siebie zdrowe i sycące śniadanie. Zupy są także łatwe do wykonania, jeśli masz resztki warzyw w swojej lodówce, które właśnie błagają o wykorzystanie.

# Naleśniki białkowe

Naleśniki białkowe są dość powszechnym daniem w większości kawiarni i restauracji zorientowanych na zdrowie, ale są naprawdę łatwe do zrobienia również w domu. Możesz je zrobić z każdego rodzaju mąki, jaki lubisz (nawet z mąki kokosowej!), i są niesamowicie uniwersalne: możesz je zrobić na słodko lub pikantnie, i możesz dodać dowolne dodatki, jakie chcesz, takie jak orzechy, nasiona, a nawet świeże lub suszone owoce. Naleśniki proteinowe są pyszne same w sobie, ale świetnie smakują również z dodatkiem świeżych owoców lub syropu na wierzchu.

# Zupa śniadaniowa

Zupy śniadaniowe to świetny sposób na wykorzystanie wszelkich warzyw, które zalegają w twojej lodówce, a także pyszny sposób na rozpoczęcie dnia. Możesz zrobić je z całkiem dużo kombinacji warzyw i innych składników, które lubisz, i zajmują bardzo mało czasu, aby umieścić razem. Jeżeli chcesz zrobić zupę śniadaniową na bazie warzyw, po prostu podsmaż warzywa, które lubisz (jak brokuły, marchewki lub szpinak), następnie dodaj wodę i pozwól jej gotować się na wolnym ogniu, aż będzie miła i gorąca.

Zastosowanie

Śniadanie to pierwszy posiłek w ciągu dnia. Ważne jest, aby zasilić nasze ciało składnikami odżywczymi, aby utrzymać nas w ciągu dnia. Zdrowe śniadanie powinno mieć wysoką zawartość błonnika, niską zawartość tłuszczu i cholesterolu oraz zawierać witaminy i minerały. Zrównoważone śniadanie składa się z węglowodanów, białek i tłuszczu. Kiedy jesz zdrowe śniadanie, zmniejszasz ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak choroby serca, cukrzyca i otyłość. Zdrowe śniadanie może również pomóc w poprawie koncentracji, promować wzrost i rozwój u dzieci oraz zwiększyć energię. Więc, jeśli jesteś kimś, kto zmaga się ze znalezieniem zdrowych pomysłów na śniadanie w ogóle, lub jeśli jesteś kimś, kto po prostu chce dodać kilka więcej zdrowych i szybkich śniadań do swojej rotacji, te pomysły pomogą ci. Są zdrowe, szybkie i łatwe, więc będziesz w stanie je zrobić i zjeść wystarczająco szybko, aby wyjść za drzwi i rozpocząć dzień.

Przeczytaj także