Zaplanowanie odpowiednich wpisów na bloga nie jest wcale prostą sprawą. Dlatego też warto się zastanowić na samym początku co właściwie chcemy osiągnąć i co chcemy przekazać / dać naszym odbiorcom. Każdy przedstawiony poniżej pomysł może zostać wykorzystany przez Ciebie podczas planowania strategii reklamy swojej marki, ale pamiętaj, że nie w każdym biznesie wszystko przyniesie tak samo dobre efekty!
1. Listy
Listy są wykorzystywane praktycznie od zawsze. Głównym powodem ich popularności jest przejrzysta dla każdego forma. Każdy czytelnik bardzo łatwo może odnaleźć się w treści i znaleźć tam to, co go najbardziej interesuje. Często na blogach znajdują się posty w formie listy, której podpunkty są rozwijane w kolejnych wpisach. Jest to świetna sprawa w momencie, gdy brakuje nam inspiracji na sensowną treść.
2. Poradniki
Treści o takiej formie zawsze zawierają szczegółowe informacje o konkretnych procesach oraz podsuwają proste sztuczki np. jak codzienne czynności można wykonywać znacznie bardziej efektywnie. Treść takich wpisów musi być bardzo konkretna. Tego typu artykuły są często w formie pdfów do pobrania ze strony / bloga. Dzięki temu znacznie łatwiej jest z nich korzystać każdemu użytkownikowi, który jest akurat tym wpisem zainteresowany.
3. Pytania i odpowiedzi
Bardzo dobrym pomysłem na nawiązanie kontaktu właśnie z czytelnikami bloga jest zaproponowanie im by zadawali pytania, na które chcą uzyskać odpowiedź. Pytania te mogą dotyczyć zarówno tematyki bloga, jak także życia prywatnego blogera. Tematyka jest właściwie dowolna. W kolejnym wpisie można wybrać np. 10 lub 20 pytań, na które bloger udzieli odpowiedzi.
4. Dlaczego?
Treść wpisów, które dotyczą odpowiedzi na słowo „dlaczego” zawsze przyciąga wielu czytelników, ponieważ tego typu wpisy wyjaśniają czemu coś dzieje się tak, a nie inaczej. Jeśli część informacji jest jeszcze oparta na faktach to taka treść wywiera bardzo mocny wpływ ma czytelnika.
5. Artykuły pod słowa kluczowe
Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie słów kluczowych powiązanych z tematyką naszego bloga, które są często wyszukiwane przez użytkowników Internetu. W ten sposób mamy możliwość zwiększenia ruchu na naszej stronie internetowej.
6. Opis przypadków
Opowiedzenie czytelnikom o przypadkach, w którym udało Ci się pomóc klientom / innym osobom – pomoże to zyskać wiarygodność w oczach osób, które zastanawiają się czy warto zostać Twoim stałym czytelnikiem. Takie historie mogą mieć wpływ także na to, czy klient posłucha Twoich rad i czy zdecyduje się skorzystać z oferty / zagościć u Ciebie na dłużej.
7. Referencje
Pozytywne opinie o usługach są bardzo ważne, ponieważ zadowolony klient opowiada o swoich przeżyciach i perspektywie kontaktu z firmą. Referencje mają znacznie większą moc niż opisywanie przypadków przez firmę. Słowa zadowolonego klienta mogą zainteresować inne osoby produktami czy usługami.
8. Cytaty
Poprzez cytaty można przekazać odpowiednie myśli oraz zbudować wizerunek firmy. Cytaty można także stosować na grafikach, co trafi przede wszystkim do wzrokowców.
9. Wywiady
Wywiady z osobami, które mają bardzo dużą wiedzę z zakresu dziedziny, którą się zajmujemy mogą okazać się strzałem w 10-tkę. Ludzie lubią ciekawostki. Dodatkowo taki wywiad może okazać się świetnym sposobem na znalezienie inspirujących cytatów, które później można wykorzystać jeszcze w innych wpisach. Wywiady też są często share’owane w mediach społecznościowych.
10. Akcja reakcja
Jeśli czytelnikom spodoba się treść, która została opublikowana na Twojej witrynie lub blogu to z reguły chcą się także podzielić nią na portalach społecznościowych. Dzięki temu możemy zyskać dodatkową reklamę, jednocześnie nie dając dodatkowego wkładu czasowego ani finansowego z naszej strony.
11. Przegląd produktów
Warto zrobić przegląd informacji na temat tego czego potrzebują nasi klienci. Dobrym sposobem jest stworzenie artykułu, który będzie przedstawiał zestawienie produktów, które warto posiadać / stosować, itp.
12. Porównanie i recenzja produktów
Recenzja produktów jest bardzo dużym atrybutem jeśli chodzi o reklamę. Tą metodę można stosować na wiele różnych sposób. Warto zastosować sposób z porównywaniem lub kontrastowaniem tematów. W ten sposób możemy pomóc odbiorcom poznać wszystkie możliwości naszego produktu czy usługi.
13. Aktualności firmowe
Każda firma zmienia się bardzo dynamicznie i każdego dnia pojawiają się jakieś zmiany czy wydarzenia. Warto więc dzielić się najnowszymi wzmiankami oraz ciekawymi anegdotkami z firmy ze swoimi czytelnikiem. W ten sposób pokazuje się, że firma jest tworzona przez zwykłych ludzi, którzy mają swoje cele w życiu i codziennie każdy z nich się poświęca by osiągnąć coś nowego. Nawet wiadomości mogą pomóc uzyskać więź z czytelnikiem.
14. Wiadomości branżowe
Dobrze jest monitorować branżę, którą się zajmujemy i wyszukiwać ciekawe informacje, które mogą mieć pozytywny wpływ zarówno na firmę, jak i na oferowany produkt. W ten sposób można potwierdzić swoją fachowość oraz duże zaangażowanie w to, co dzieje się na rynku branżowym.
15. Roundups
Roundups to treść wybrana dla marketingowców, którzy nie mają zbyt wiele czasu. Treść takiego wpisu powinna być krótka i zwięzła. Ma zawierać jedynie najpotrzebniejsze wiadomości bez zbędnych słów.
16. Recenzje książek
Książki dają niesamowicie duże możliwości rozwoju. Dlatego jeśli przeczytasz jakąś interesującą książkę to warto jest podzielić się nią z czytelnikami. W ten sposób pokażesz, że wciąż się kształcisz i nie stoisz w miejscu.
17. Opinie i rozmowy
Opinie oraz prowadzenie różnego rodzaju rozmów, szczególnie pod postami może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem. W ten sposób post może stać się bardziej interesujący, a ciekawie prowadzona rozmowa pod nim, przyciągnie znacznie więcej odbiorców.
18. Metafory
Metafory są bardzo ciekawą formą, która może w znaczący sposób ożywić treść wpisu. Czasem warto zastanowić się nad samym tytułem, zamiast „Jak napisać bloga?”, można wstawić tytuł „Jak moje niesforne dziecko może nauczyć Cię pisać ciekawego bloga?”. Brzmi to znacznie ciekawiej, chociaż sama treść wpisu może być podoba. Chwytliwy tytuł to podstawa.
19. Osobiste historie
Historia opowiedziana przez członków zespołu może okazać się świetnym wpisem, szczególnie w momencie, gdy historie te są opowiedziane właśnie w sposób, w który odnoszą się do firmy lub pokazują to, co z pomocą firmy udało im się osiągnąć w życiu prywatnym.
20. Przewidywania
Warto znaleźć w zespole osobę, która interesuje się prognozowaniem marketingowym. Czasem ujęcie prostych wniosków w ciekawy i zabawny sposób może sprawić, że ludzie będą częściej czytać bloga właśnie z powodu tych prognoz. Dlatego ważne by pojawiały się one cyklicznie.
21. Sukcesy
Warto chwalić się swoimi sukcesami. Nawet tymi najmniejszymi. Wpis, który będzie opisywał cała drogę jak udało Ci się to osiągnąć jest idealnym sposobem na to, by przyciągnąć ludzi, którzy szukają sposobu by znaleźć się w takim miejscu, jakim sam się właśnie znajdujesz.
22. Upadki
Także dziele się popełnionymi błędami może mieć pozytywnym odzew. Być może po opisaniu błędów, które popełniłeś komuś innemu uda się ich uniknąć.
23. Cele firmy
Warto skoncentrować się na celach firmy i nimi podzielić się zarówno z pracownikami, jak i klientami / czytelnikami. Każdy post ma pokazywać w jakiś sposób chcesz osiągnąć cele. Posty te także mają pomóc zrozumieć Twój sposób działania.
24. Przejrzystość
Otwarte informacje na temat finansów oraz wzrostu firmy mogą okazać się idealnym sposobem na to, by zyskać zaufanie odbiorców. Za pomocą takich wpisów także buduje się relację z klientem.
25. Badania naukowe
Można przeprowadzać własne badania branżowe i w ten sposób sprawdzać np. pobyt i podaż oferowanego produktu lub usługi.
26. Fakty i statystyki
Warto zaprezentować wyniki w momencie, gdy już posiadamy odpowiednie badania oraz wiedzę. W ten sposób możemy ułatwić pracę innym osobom i jednocześnie stać się bardzo dobrym źródłem informacji.
27. Przewodniki
Przewodniki są świetnym rozwiązaniem szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają się obracać w konkretnym temacie. Takie przewodniki dają możliwość stworzenia osobom zainteresowanym coś znacznie lepszego niż dotychczas. Dobrze zrobiony przewodnik posiada bardzo dużo ciekawych wskazówek oraz rozwiązań, którymi czytelnicy chętnie podzielą się z innymi.
28. Arkusz roboczy
Arkusz roboczy to inaczej materiały pomocne podczas nauki. Dobrze zrobione notatki oraz szkice ułatwią naukę każdemu i pomogą dogłębnie zrozumieć zagadnienie.
29. Listy kontrolne
Listy kontrolne mają za zadanie pokazać odbiorcom, w jaki sposób mogą krok po kroku wykonać konkretną czynność, by osiągnąć rezultat, którym są zainteresowani.
30. Szablony
Szablon najczęściej łączy informacje z przewodników, arkuszy roboczych, a także list kontrolnych. Jego zadaniem jest jak najprostsze pokazanie sposoby, w jaki użytkownik krok po kroku może wykonać konkretną czynność. Najczęściej są one dołączone w postaci bezpłatnego pliku do maila.
31. Arkusz łzawiący
Być może sama nazwa wydaje się być dosyć dziwna, jednak w ten sposób określa się pliki, które posiadają bardzo dużo emocjonalnych słów. W ten sposób ludzie uzyskują pomoc poprzez analizowanie odpowiednich nagłówków i mogą uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania.
32. E-booki
Podczas blogowania e-booki są bardzo dobrym sposobem na zbudowanie listy subskrybentów. Można udostępnić takiego e-booka w postaci pliku PDF z nieco obszerniejszą treścią niż zawarta w artykułach.
33. Książki audio / audiobooki
Książka audio powinna być uzupełnieniem książki elektronicznej. Jest to świetna sprawa szczególnie dla osób, które mają mniej czasu i znacznie bardziej wolą słuchać audiobook podczas wykonywania innych czynności aniżeli poświęcać dodatkowy czas na czytanie.
34. Białe księgi
Poprzez białe księgi określa się opowiadania, które w swojej treści posiadają skomplikowaną historię – opowiedzianą w prosty sposób. Bardzo często pojawiają się w formie PDF. Mogą posłużyć jako materiał uzupełniający, w celu pokazania konkretnego problemu i jego rozwiązania.
35. Infografika
Niektóre blogi czy strony opierają się głównie na treściach wizualnych. Infografika jest idealnym sposobem by przekazać historię i przedstawić interesujące nas statystyki, fakty czy krótko formatowy tekst za pomocą obrazów.
36. Wizualizacja danych
Niektóre treści przedstawiają duże ilości danych statystycznych. Znacznie bardziej dostępne będzie ich zobrazowanie za pomocą odpowiednich wykresów np. kołowych, słupkowych, liniowych czy innych elementów graficznych. Wszystko po to, aby ułatwić i uprzyjemnić ich czytanie.
37. Streszczenia
Podsumowanie nawet krótkiego wywodu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Takie krótkie streszczenie, jeszcze dodatkowo z wizualnym dodatkiem bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku serwisów społecznościowych, szczególnie w momencie, gdy posiadają przekierowanie do pełnej treści.
38. Schematy
Schemat jest także świetnym pomysłem na przedstawienie informacji. Za schemat można uznać symboliczną prezentację informacji. Schematy oraz diagramy są świetne jeśli chodzi o demonstrowanie relacji np. w organizacji.
39. Plakaty
Plakat jest klasycznym typem treści, która posiada bardzo mało słów i opiera się głównie na wizualnym charakterze treści. Poprzez wizualizację na zwrócić uwagę na konkretne wiadomości.
40. Fotografia
Zdjęcia mają magiczną moc, ponieważ mogą przekazywać różnego rodzaju emocje. Fotografia może okazać się idealnym uzupełnieniem treści pisemnej. Jest to szczególnie dobry pomysł jeśli zdjęcia zostaną wykonane w taki sposób, że pokażą zalety firmy czy pracowników, którzy tam pracują. Pokazanie kulis firmy lub bloga jest bardzo dobrym pomysłem.
41. Memy
Memy stosunkowo nie przedstawiają żadnej wartości biznesowej. Są jednak świetnym sposobem na dużą dawkę humoru i rozrywki. Dlatego też cieszą się taką popularnością w ostatnim czasie. Mem może posłużyć w treści jaki pokazanie śmiesznego aspektu poważnej treści. Użytkownik wtedy znacznie lepiej zapamięta treść i chętniej się nią podzieli z innymi.
42. Komiksy i bajki
Informacje przekazywane za pomocą humoru są bardzo dobrym sposobem, ponieważ w ten sposób użytkownik zapamiętuje znacznie więcej treści. Warto jednak pamiętać o tym, że nie wszystkie komiksy czy bajki muszę być zabawne. Może je narysować odręcznie lub komputerowo. Ważne by przekazywały historię krok po kroku.
43. Zrzuty ekranu.
Zrzut z ekranu jest najlepszym sposobem na pokazanie działania jakieś aplikacji czy programu.
44. Animowane GIFy
Animowane GIFy są świetnym uzupełnienieniem tekstu i mogą służyć jako część demonstracyjna, która pokazuje jak coś działa lub jak korzystać z nowej funkcji w swojej witrynie, blogu lub oprogramowaniu.
45. Ilustracje
Blog powinien wykorzystywać bardzo dużo ilustracji, aby wyraźniej przedstawić główne punkty wpisów. Ilustracja sprawia, że użytkownik wykazuje znacznie większe zainteresowanie treścią wpisu.
46. Pisemne uwagi, szkice, burze mózgów
Czasem takie szkice mogą okazać się bardzo dużą pomocą dla osoby zainteresowanej tytułem wpisu. Wiele z tych osób nie ma możliwości by skorzystać z pomocy osób doświadczonych w konkretnym zakresie, a takie szkice, notatki czy efekt „burzy mózgu” kilku osób może okazać się bardzo pomocny do przedstawienia całej koncepcji wpisu.
47. Teksty, krótkie wiadomości (SMS), Push Notifications
Wiele tekstów stworzonych jest po to, by w krótkiej wiadomości przekazać najważniejsze informacje. Duże firmy, u nas szczególnie kosmetyczne korzystają dzisiaj często z wysyłania wiadomości, które informują o promocja w ich sieciach. Jest to świetna sprawa, ponieważ mają pewność, że do klienta dotrze ta informacja. Istnieją specjalne narzędzia, które są bardzo pomocne podczas wysyłania tego typu treści.
48. Wiadomości e-mail
E-mail jest idealnym sposobem na to by promować treść i kierować ruch do konkretnego źródła lub faktycznie służyć, jako sposób na przekazanie informacji. Prawdą jest, że dzisiaj z e-maila korzysta praktycznie każdy. Ważne to tak stworzyć wiadomość, by ktoś zechciał ją przeczytać.
49. Kursy
Kurs to rodzaj bardzo długiej treści. Najlepiej jest ją przekazywać za pośrednictwem e-maila, ale tylko dla osób, które faktycznie są zainteresowane cała treścią. Przekazywanie tak obszernych informacji na blogu jest bardzo złym pomysłem.
50. Programy certyfikacyjne
Pracownicy w firmie powinni często brać udział w różnego rodzaju kursach. Moim zdaniem świetnym rozwiązaniem jest także wprowadzenie programów certyfikacyjnych. Dają one możliwość wejścia na wyższy poziom. Dobrze przygotowane kursy są dawką sporej wiedzy oraz niezbędnych informacji. Programy certyfikowane można także prowadzić poprzez sieć, więc może wart zastanowić się nad prowadzeniem przez firmę takich programów dla osób zainteresowanych spoza firmy.
51. Automatyzacja marketingu
Za pomocą odpowiednich programów można zautomatyzować cały marketing firmy. Automatyzacja marketingu polega głównie na tym wykorzystać pocztę elektroniczną i za jej pomocą wysyłać do odbiorców konkretne treści. Warto połączyć wysyłanie tych treści z nowymi rejestracjami na stronie. W ten sposób każdy nowy użytkownik od razu będzie poinformowany o najważniejszych rzeczach.
52. Biuletyny informacyjne
Tą formę przekazu informacji najlepiej wykorzystać właśnie poprzez wysyłanie go na e-maila. Można je także wydrukować, jednak powszechnie uważa się, że wtedy trafiają do mniejszej liczby odbiorców
53. Strony internetowe
Strona internetowa jest podstawą podczas prowadzenia firmy. Dzisiaj poprzez sieć można zbudować swoją markę i pozyskiwać nowych klientów. Warto więc wciąż unowocześniać naszą witrynę i dbać o to by regularnie pojawiały się na niej nowe treści, o ciekawej tematyce, która dotyka działalności firmy.
54. Strony lądowania
Strony lądowania są drugą bardzo ważną częścią witryny zaraz po informacjach „o nas”. Często jest tak, że użycie stron lądowania wiąże się ze zbieranie bazy adresów e-mail.
55. Strony funkcji
Strony funkcji mają za zadanie pokazanie szczegółowych informacji na temat Twojego produktu lub usługi, w taki sposób by zachęcić i przekonać potencjalnego klienta do zakupu. Warto nakierować je na korzyści, które można zyskać poprzez skorzystanie z tych usług oraz na opinie klientów, którzy znaleźli rozwiązanie problemu poprzez skorzystanie z tej usługi.
56. Mikrosfery
Mikrosfera daje nam możliwości by przekazywać najświeższe informacje z zakresu działań firmy oraz proponować szybkie rozwiązania. Powinna zawierać wpisy, które dotyczą głównej działalności firmy.
57. Informacje prasowe
Informacje i komunikaty prasowe są najczęściej kierowane do dziennikarzy i redaktorów, którzy publikują treści na łamach czasopism, magazynów, informacyjnych witryn internetowych.
58. Pitch Packets
Ciekawe pomysły na unikatowe przepisy. Podstawą jest przedstawienie w jaki sposób powstał pomysł, sam proces dostawy i tworzenia oraz dlaczego ten produkt wyróżnia się na tle innych produktów w dzisiejszym świecie.
59. Ogłoszenia o usługach publicznych
Radio jest często niedocenianym nośnikiem informacji. Radio przekazuje informacje dla różnych grup społecznych. Często słuchamy radia mimo woli i jednocześnie zapamiętujemy mniej ważne informacje oraz reklamy. Poprzez radio można w łatwy sposób dotrzeć do nowych odbiorców.
60. Nagrody
Nagrody można zaoferować nowym klientom, ale także dostawcom oraz osobom, które także interesują się naszą branżą. Poprzez nagrody pokazuje się, że firmie zależy na kliencie i, że wspiera ona jego wybory. Dla niektórych odbiorców jest to nawet pewnego rodzaju uznanie i w ten sposób będzie on częściej wracał do naszych usług.
61. Ankiety
Ankieta jest idealnym sposobem na to by poznać zainteresowania oraz opinię klienta. Poprzez uzyskane odpowiedzi można zwrócić uwagę na szczegóły. np. jak należy usprawnić nasze produkty lub usługi. Ankieta to pewnego rodzaju dialog pomiędzy klientem, a firmą, która może się w ten sposób uzyskać ciekawe informacje na swój temat. W ankiecie można także zawrzeć pytania, które dotyczą pomysłów i w ten sposób można przekonać się czy są one warte wprowadzenia.
62. Sonda
Sonda może zawierać tylko jedno pytanie na interesujący nas temat. To właśnie różni ją od ankiety, która najczęściej jest zestawem kilku lub nawet kilkunastu pytań. Prowadzi ona także do nawiązania kontaktu z klientem i poznaniem jego zdania na konkretny temat.
63. Quizy
Quiz to świetna forma uzupełnienia egzaminów lub różnego rodzaju kursów. Jest prostym sposobem na sprawdzenie wiedzy uczestników lub nauczenia ich czegoś nowego w mniej tradycyjny sposób. Quizy są świetne w momencie, gdy chcemy uzyskać duże zaangażowanie ze strony odbiorców.
64. Gry i tryb rozrywki
Rozrywka oraz różnego rodzaju gry znacznie lepiej angażują i z reguły pobudzają społecznie. Warto więc się zastanowić czy treść, którą chcemy przekazać, da się ułożyć w ciekawą grę? Gry to świetna interaktywna zabawa!
65. Aplikacje internetowe i narzędzia
Istnieje wiele aplikacji internetowych oraz narzędzi, które mogą w przeróżny sposób pomóc usprawnić działanie firmy oraz podnieść efektywność pracy naszych pracowników. Idealnym przykładem jest np. aplikacja, która pomaga tworzyć interesujące nagłówki, które jednocześnie są istotne podczas wyszukiwani.
66. Aplikacje mobilne
Aplikacje mobilne mogą okazać się bardzo dobrym narzędziem, ponieważ są wciąż pod ręką. Jest to bardzo pomocna sprawa, ponieważ dzisiaj większość ludzi korzysta ze swojego telefonu oraz Internetu w każdym miejscu. Aplikacje mobilne są szczególnie dobra opcją w momencie, w którym prowadzisz sklep. W ten sposób można dotrzeć także do ludzi, którzy dużo podróżują.
67. Wtyczki
Istnieje wiele ciekawych wtyczek, które mogą znacznie pomóc przy udostępnianiu treści dalej przez użytkowników, czy angażowaniu ich w lekturę kolejnych artykułów.
68. Konkursy
Warto organizować konkursy, które dają możliwość interakcji społecznych. Wiele firm organizuje konkursy, w których to odbiorcy mogą zaprojektować logo lub też oni maja pomóc w wyborze pośród wcześniej podanych już projektów.
69. Wyzwania
Wyzwania są bardzo dobrym pomysłem by zjednoczyć ludzi oraz pomóc im nauczyć się czegoś nowego. Może warto więc zastanowić się nad udostępnianiem codziennie jakiegoś jednego zadania dla nich, tak by zdobyli umiejętności związane z Twoją działalnością?
70. Wideo
Za pomocą krótkich filmików można przekazać bardzo dużo informacji w ciekawy sposób. Odpowiednio skadrowane ujęcia mogą okazać się idealną formą reklamy oraz edukacji. Wszyscy wiemy jak szybko dzisiaj rozwija się YouTube i jak ważną rolę pełni w naszym życiu. Posiadając swój własny kanał na YouTube można znaleźć nowych odbiorców i rozszerzyć swój zakres działania.
71. Reklamy, bilbordy i remarketing
Nie należy także zapominać o tradycyjnym wydruku. Plakaty i ulotki to nadal świetna forma reklamy, ale dzisiaj warto zadbać o nie także w formie elektronicznej. Dobrą formą reklamy może okazać się także remarketing, szczególnie w odniesieniu do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową.
72. Sponsoring
Wielu sponsorów co roku stara się o to by finansować znane imprezy, podcasty, a także seminaria. Jest to świetny sposób na to by trafić do nowych odbiorców. Szczególnie w przypadku większych marek to jest to świetna forma reklamy. Często sponsorują oni także konkretne ligi sportowe, a także zespoły głównie po to by nawiązać kontakt z widzami.
73. Reklama natywna
Reklama natywna to treść / publikacja, która ma pojawić się w formie artykułu w czasopiśmie lub na blogu. Powinna ona przede wszystkim informować czytelników o samej działalności firmie oraz nadać konkretny wyraz marce.
74. Reklamy tekstowa
Reklama tekstowa to nic innego jak artykuł, który najczęściej pojawia się dzisiaj w prasie oraz w portalach tematycznych, dlatego też najczęściej jest przygotowany w taki sposób by dotrzeć do czytelnika poprzez treść. Reklamy często zawierają teksty podobne do artykułów, ale są znacznie krótsze i barwniejsze słownie.
75. Czasopisma
Chociaż dzisiaj żyjemy w dobie komputerów to jednak wciąż wiele osób lubi czytać tradycyjną prasę i bardzo cenią sobie papier. Dlatego też wykorzystanie czasopism do pokazania swojej firmy jest świetnym pomysłem. Warto więc zastanowić się nad udzieleniem wywiadu lub napisaniu o firmie ciekawego artykułu.
76. Raporty
Raport daje możliwość na przedstawienie niestandardowych treści w ciekawy sposób. W raportach dobrze jest umieścić wykresy oraz krótkie objaśnienia do nich, w taki sposób by treść była czytelna dla każdego.
77. Broszury
Broszura to nic innego jak krótka informacja, dotycząca Twojej firmy. Broszura może zawierać także opis konkretnych usług lub funkcji oferowanych przez Twoją firmę. Istnieje wiele różnych graficznych kombinacji jeśli chodzi o broszury, można więc dopasować taką, która najlepiej będzie pasowała do Twoich wymogów.
78. Hasła reklamowe
Hasła reklamowe to idealny sposób na szybki przekaz treści. Są one dopasowane idealnie do konkretnej promocji wydarzeń i uderzają w zamierzone wcześniej cele. Hasło reklamowe ma skierować uwagę użytkownika na konkretną sprawę.
79. Webinary
Webinary to nic innego jak prezentacje, mini szkolenia prowadzenie online w czasie rzeczywistym. Odbywają się poprzez rozmowę z innymi użytkownikami i osobami zainteresowanymi tematem. Bardzo często zawierają one także pokazy slajdów czy krótkie materiały wideo. Są one nakierowane na to by przekazywać informacje. Seminaria internetowe to świetny sposób na budowanie listy kontaktów przy jednoczesnym zachowaniu bardzo duże profesjonalizmy i pokazaniu tylko części zalet naszej marki. Webinar ma za zadanie zainteresować nowe osoby firmą lub usługami, które są oferowane.
80. Wydarzenie wirtualne
Sieć daje dzisiaj możliwość stworzenia internetowych konferencji oraz wydarzeń bez wychodzenia z domu. Warto się zastanowić się nad stworzeniem cyklu kilkunastu konferencji internetowych z rzędu. Poprzez takie przedsięwzięcie można przedstawić bardzo dokładnie najważniejsze informacje oraz szczegółowo opisać temat.
81. Replikacja zdarzeń
Seminaria internetowe oraz wydarzenia wirtualne można także nagrać i udostępnić filmy po zakończeniu wydarzeń. Jest to świetny sposób na to by przekazać wiedzę także osobom, które nie mogły uczestniczyć podczas transmisji na żywo.
82. Konferencje i warsztaty
Oprócz wydarzeń on line, które są znacznie łatwiejsze do zorganizowania, bardzo dobrym pomysłem jest także zorganizowanie konferencji na żywo. Wymaga to znacznie większego zaangażowania, ale na takie spotkania przychodzą osoby, które bardzo często są ściśle zainteresowane danym tematem. Konferencje oraz warsztaty na żywo są świetną drogą szkolenia
83. Spotkania
Spotkania są mniej oficjalną formą niż tradycyjne konferencje i umożliwiają znacznie łatwiejsze nawiązanie kontaktu z osobami z Twojej branży. Takie spotkania często odbywają się w określonych miastach i dają możliwość na zetknięcie z lokalną publicznością oraz całym społeczeństwem.
84. Relacja na żywo
Relacje na żywo (np. FB live) są stosunkowo bardzo nowym narzędziem i dają one możliwość relacjonowania wydarzenia przez internet. Dzięki temu w naszym wydarzeniu mogą uczestniczyć także osoby, które z przyczyn losowych nie mogły na nie przyjechać, a bardzo im zależy by w nim uczestniczyć.
85. Prezentacje
Dzisiaj w sieci istnieje wiele porad, jak stworzyć prezentacje, która zainteresuje wielu ludzi i pozwoli chociaż na chwilę przykuć uwagę nowych osób. Umieszczenie prezentacji w treści wpisu jest bardzo dobrym sposobem na urozmaicenie treści i rozszerzenia wiedzy czytelnika.
86. Podcasty
Podcasty mają moc programów radiowych. Podcasty są świetne w przypadku wywiadów, ale nie tylko – znakomicie sprawdzają się również w przypadku mini audycji, czy cyklu szkoleń do słuchania „w ruchu”. Przyciągają ludzi szczególnie w momencie, gdy są publikowane regularnie.
87. Czaty na żywo
Czaty na żywo są świetną sprawą szczególnie dla osób, którym zależy na uzyskaniu szybciej odpowiedzi zwrotnej. Dodatkowo także stanowią one idealną okazję do nawiązania bliższego kontaktu z odbiorcami. Jest to świetne uzupełnienia w przypadku konferencji oraz wydarzeń wirtualnych.
88. Artykuły blogowe
Dzisiaj prowadzenie bloga to już właściwie obowiązek, szczególnie jeśli prowadzimy nasz własny biznes. Posty publikowane na blogu są szybkim przekazem nowości oraz obserwacji dotyczących firmy. Prowadzenie bloga daje także możliwość obrania odpowiedniej strategii przekazu.
89. Vlogi
Publikacje na blogu mają przekazywać konkretne instrukcje, udzielać odpowiedzi na pytania czy przekazywać ciekawe treści. Vlog z kolei ma dokładnie takie samo zadanie, ale jednocześnie dodane jest do tego wideo, które w dużej mierze pomaga w przekazie odpowiednich instrukcji i pozwala na lepsze zobrazowanie przekazu. Vlog jest świetnym sposobem na uzupełnienie zwykłych postów.
90. Audio po raz kolejny
Akurat w tym podpunkcie audio będzie miało znaczenie w odniesieniu do ciekawych wypowiedzi blogerów lub znanych osobistości. Nie chodzi jednak o przeprowadzenie wywiadu, tylko krótką mowę, która ma za zadanie nawiązać kontakt z publicznością i jest dodawana jako dodatek do blogowego wpisu.
91. Galeria zdjęć
Zdjęcia mogą przedstawić firmę w bardzo dobrym świetle, szczególnie, gdy są one wykonane profesjonalnie. Fotografie dają także możliwość udostępnienia wizualnych treści np. poprzez Instagram.
92. Biblioteka
Często do blogów są dołączane pliki. Warto jest więc stworzyć bibliotekę i dołączyć do niej różnego rodzaju pliki, które naszym zdaniem są najważniejsze pośród tych dodawanych na bloga. Dostęp do takiej biblioteki mogą uzyskać osoby, który udostępnią nam swojego maila. W ten sposób znacznie łatwiej będzie nam stworzyć listę kontaktów e-mail.
93. Najczęściej zadawane pytania – FAQ.
Warto stworzyć na naszej stronie taką dodatkową podstronę, na której będą się znajdowały najczęściej zadawane przez klientów i czytelników pytania dotyczące naszej firmy, produktu lub oferowanej usługi. Można ją rozszerzyć także do pytanie o branżę, która zajmuje się nasza firma. W ten sposób poprzez wyszukiwarki możemy mieć znacznie więcej przekierowań. Jest to bardzo dobry sposób na to by zoptymalizować stronę pod wyszukiwarki poprzez odpowiednie słowa kluczowe.
94. Zawartość kodowana
Wiedza, którą publikujemy na naszej stronie powinna być zaczerpnięta od innych ekspertów z naszej branży. Ważne jest by publikowana treść była aktualna. Istnieją także narzędzia, która w znaczący sposób pozwolą nam na dzielenie się treścią z odbiorcami.
95. Podcasty, wideorozmowy, prezentacje czy treści audio nie tylko na Twojej stronie
Udało Ci się już stworzyć na Twojej witrynie dosyć pokaźny zbiór ważnych informacji oraz dużą dawkę wiedzy nie tylko dla żółtodziobów. Warto więc w tym momencie zastanowić się nad tym by nawiązać współpracę z podobnymi platformami i pozwolić im na publikowanie Twoich treści na swoich stronach, ale z odpowiednimi odnośnikami, które będą przekierowywały na Twoją witrynę. Dobrym sposobem może okazać się także gościnne wystąpienie u osoby, która zajmuje się podobnymi rzeczami co Ty.
96. Udostępnianie treści
Czasem zdarza się tak, że po opublikowaniu kilku dobrych tekstów, blogi, które zajmują się podobną branżą co Ty, także będą chciały udostępnić treść tych wpisów. W ten sposób właśnie dochodzi do powtarzania publikacji, jest to świetny sposób na dotarcie do większej liczby odbiorców, ale należy też pamiętać by udostępniane artykuły były odpowiednio oznaczone i nie były duplikatem naszych treści.
97. Czaty na Twitterze
Poprzez czat jesteśmy w stanie nawiązać bliższy kontakt z naszymi klientami. Warto więc wprowadzić np. na Twitterze cotygodniowe czaty z osobami, które podzielają nasze działania. W ten sposób znacznie łatwiej będzie nam zaistnieć w sieci, a także w mediach społecznościowych. Są osoby, które będą specjalnie czekały na to by z Tobą porozmawiać właśnie w tym określonym wcześniej czasie. Podstawą jest jednak użycie określonego hastagu, który będzie definiował Twój czat np. #cochat
98. Treści tworzone przez użytkowników
Po stworzonym czacie na Twitterze warto jest zebrać te wszystkie pytania i odpowiedzi, a następnie umieścić te wartościowe na naszej stronie internetowej. Jest to właśnie pomysł, który daje możliwość znacznie większej interakcji z klientami. Warto także zastanowić się w tym momencie nad tworzeniem grup społecznych, by w ten sposób nawiązać większą więź z odbiorcami.
99. Uwagi
Dobrym i chwytliwym sposobem może okazać się wstawianie różnego rodzaju komentarzy na blogu oraz w treściach wpisów. Warto także zastanowić się na tym by dodawać wpisy informujące o firmach, a nawet usługach innych osób. Istnieją nawet takie blogi, które opierają się właśnie na publikowaniu odpowiednich komentarzy blogowych.
100. Forum
Stworzenie forum na swojej witrynie internetowej daje Ci znacznie więcej możliwości. Często jest tak, że ludzie lubią rozmawiać na przeróżne tematy. Jeśli spodoba im się zarówno fachowość prowadzonego forum, jak także różnorodność tematów, wtedy mamy gwarancję, że taka osoba zostanie na dłużej i będzie śledziła nowe wpisy nie tylko na forum, ale także na samej stronie. Bardzo dobre mogą okazać się także fora, na których ludzie zadają pytania i oczekują fachowej odpowiedzi. Jest to szczególnie przydatne narzędzie dla każdego marketingowca, bo w ten sposób może się podzielić swoją wiedzą z innymi osobami i wykazać się bardzo dużą fachowością.
101. Wikipedia
Wikipedia jest dzisiaj jedną z najbardziej popularnych stron internetowych, a tym samym jest ona pisana przez użytkowników, a dopiero następnie jej treść jest sprawdzana i redagowana przez specjalistów. Jest to bardzo dobry sposób, by rozszerzyć działalność strony internetowej i wykazać się znacznie większą widzą, a także by wpleść w tekst znacznie więcej ciekawostek.
102. Społeczności
Warto znaleźć społeczności, które chcą głosować i udzielać się w pomysły firmy. Poprzez takie społeczności mamy możliwość znalezienia najlepszych informacji oraz wartościowych informacji.
103. Programy ambasadora
Jeśli mamy możliwość by pozwolić swoim fanom uczestniczyć jeszcze mocniej w życiu firmy, to warto zastanowić się nad stworzeniem specjalnego programu, który da nam możliwość stworzenia ambasadorów marki. W ten sposób możemy pozyskać nowe osoby, które pomogą nam rozwijać naszą firmę.
104. Media społecznościowe
Większość ludzi ma dzisiaj profile w przeróżnych mediach społecznościowych i w ten sposób można łączyć się z odbiorcami właściwie w każdym zakątku świata. Warto więc stworzyć konto na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, Google+ czy Instagramie lub innym podobnym portalu, który zrzesza dużą liczbę osób. Wszelkiego rodzaju media społecznościowe są wspaniałym przekaźnikiem informacji i bardzo dobrze pomagają w nawiązywaniu kontaktów.
105. Zapytaj o wszystko
Takie tytuły bardzo często przyciągają wielu czytelników oraz osoby, które chcą uzyskać jakieś ciekawe informacje. Tego rodzaju treści łączą fora i społeczności. Jest to sposób wykorzystywany także przez znane marki.
Macie własne chwyty? Podzielcie się nimi z nami i z innymi!