§ 1. Postanowienia Ogólne
- Witamy na forum „Poradnik-Kobiety.pl”. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z forum, którego celem jest stworzenie wartościowego, bezpiecznego i wzajemnie wspierającego miejsca dla kobiet.
- Forum jest przestrzenią do merytorycznej wymiany myśli, doświadczeń i porad z zakresu rozwoju osobistego, kariery, zdrowia (psychicznego i fizycznego), finansów, relacji oraz pasji.
- Rejestracja i aktywne korzystanie z forum są równoznaczne z pełną akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu. Użytkowniczki, które nie zgadzają się z Regulaminem, proszone są o rezygnację z korzystania z forum.
- Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwa Administracja oraz powołany przez nią zespół Moderatorek.
§ 2. Zasady Fundamentalne i Kultura Forum
- Szacunek jest wartością nadrzędną. Traktujemy się nawzajem z życzliwością, wyrozumiałością i godnością, nawet jeśli się ze sobą nie zgadzamy. Absolutnie zakazane są wszelkie ataki osobiste, obrażanie, wyśmiewanie, poniżanie lub jakiekolwiek formy nękania (bullyingu) innych Użytkowniczek.
- Jesteśmy tu, by się wspierać, a nie oceniać. Forum ma być bezpieczną przystanią. Powstrzymujemy się od wydawania osądów, krytykowania wyborów życiowych innych osób i udzielania nieproszonych „złotych rad”. Skupiamy się na konstruktywnej pomocy i dzieleniu się własnym doświadczeniem w empatyczny sposób.
- Zero tolerancji dla mowy nienawiści. Zakazane jest publikowanie wszelkich treści o charakterze rasistowskim, ksenofobicznym, homofobicznym, seksistowskim, dyskryminującym ze względu na wiek, wygląd, status materialny, pochodzenie, orientację seksualną, tożsamość płciową, niepełnosprawność, religię lub bezwyznaniowość.
- Dążymy do merytorycznej dyskusji. Unikamy trollingu (celowego prowokowania kłótni), „flame wars” (wojenek słownych) i celowego wprowadzania chaosu w dyskusji.
§ 3. Zasady Publikowania Treści
- Odpowiedzialność za treść: Każda Użytkowniczka ponosi pełną odpowiedzialność za treści, które publikuje na forum.
- Spam i reklama: Zakazane jest publikowanie spamu, linków afiliacyjnych oraz wszelkich treści o charakterze komercyjnym i reklamowym bez uprzedniej, pisemnej zgody Administracji. Dotyczy to również promowania własnych usług, blogów czy profili w mediach społecznościowych w sposób natarczywy lub niezwiązany z tematem dyskusji.
- Treści niezgodne z prawem: Absolutnie zakazane jest publikowanie treści łamiących obowiązujące w Polsce prawo, w tym treści pornograficznych, pochwalających przemoc, wzywających do nienawiści, promujących substancje psychoaktywne lub naruszających prawa osób trzecich.
- Ochrona prywatności i RODO: Zakazane jest publikowanie danych osobowych (imion, nazwisk, adresów, numerów telefonów, prywatnych zdjęć) osób trzecich bez ich wyraźnej zgody. Apelujemy również o rozwagę w udostępnianiu własnych, wrażliwych danych.
- Prawa autorskie: Publikując treści na forum, oświadczasz, że masz do nich prawo. W przypadku cytowania fragmentów artykułów, książek czy innych źródeł, należy zawsze podać ich autora i źródło. Zabronione jest kopiowanie i wklejanie całych tekstów chronionych prawem autorskim.
- Porządek i organizacja: Przed założeniem nowego wątku, Użytkowniczka zobowiązana jest do skorzystania z wyszukiwarki forum, aby sprawdzić, czy podobny temat nie był już poruszany. Wątki należy zakładać w odpowiednich działach tematycznych i nadawać im tytuły jasno określające zawartość.
§ 4. Konto Użytkowniczki
- Każda Użytkowniczka może posiadać tylko jedno aktywne konto na forum. Tworzenie wielu kont (tzw. multikont) jest zabronione i będzie skutkować blokadą wszystkich powiązanych kont.
- Nick (nazwa Użytkowniczki), awatar oraz podpis nie mogą zawierać treści wulgarnych, obraźliwych, dyskryminujących ani mieć charakteru czysto reklamowego.
- Użytkowniczka jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo swojego konta i zobowiązana jest do nieudostępniania swojego hasła osobom trzecim.
§ 5. Rola Administracji i Moderacji
- Administracja i Moderacja czuwają nad przestrzeganiem Regulaminu oraz nad utrzymaniem porządku i wysokiego poziomu merytorycznego forum.
- Moderacja ma prawo do:
- Edytowania, przenoszenia, łączenia lub usuwania postów i wątków, które łamią zasady Regulaminu.
- Udzielania Użytkowniczkom upomnień i ostrzeżeń (publicznych lub w formie wiadomości prywatnej).
- Tymczasowego lub stałego blokowania dostępu do forum (ban) Użytkowniczkom, które notorycznie lub w rażący sposób łamią Regulamin.
- Użytkowniczka ma prawo zgłosić Moderacji każdy post lub wątek, który jej zdaniem narusza zasady forum, korzystając z funkcji „Zgłoś”.
- Decyzje Moderacji są ostateczne. Wszelkie odwołania lub wątpliwości należy kierować bezpośrednio do Administracji forum, zachowując przy tym kulturę wypowiedzi. Publiczne podważanie decyzji Moderacji na forum jest zabronione.
§ 6. Ważne Zastrzeżenia (Disclaimer)
- Administracja forum „Poradnik-Kobiety.pl” nie ponosi odpowiedzialności za treści, opinie i porady publikowane przez Użytkowniczki.
- Treści publikowane na forum, zwłaszcza te dotyczące zdrowia (psychicznego i fizycznego), finansów oraz prawa, mają charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny. W żadnym wypadku nie mogą one zastąpić profesjonalnej, spersonalizowanej porady lekarskiej, psychologicznej, terapeutycznej, prawnej czy finansowej. Administracja forum apeluje o krytyczne myślenie i weryfikowanie uzyskanych informacji u certyfikowanych specjalistów.
- Każda Użytkowniczka stosuje porady znalezione na forum na własną odpowiedzialność.
§ 7. Postanowienia Końcowe
- Administracja forum zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. O wszelkich istotnych zmianach Użytkowniczki zostaną poinformowane poprzez ogłoszenie na forum.
- Korzystanie z forum po wprowadzeniu zmian w Regulaminie jest równoznaczne z ich akceptacją.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie pytania dotyczące Regulaminu lub funkcjonowania forum należy kierować do Administracji.
Dziękujemy, że jesteś z nami i pomagasz tworzyć to wyjątkowe miejsce!