Shadow

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Firmowy blog bardzo często wywołuje wiele emocji. Głównie dlatego, ze niestety nie każdy przedsiębiorca lubi pisać artykuły i czasem napisanie jednego wpisu zajmuje mu bardzo dużo czasu. Łatwo jest się zniechęcić, jednak warto pamiętać o tym, że firmowy blog to nie zwykłe wpisy, ale także nasza wizytówka i reklama. Zastanawiałyście się dlaczego właściwie warto prowadzić firmowego bloga?

Wizerunek Eksperta

Moim zdaniem najważniejszym powodem dla które powinno się prowadzić bloga firmowego jest to, że poprzez rady, które na nim zamieszczamy jesteśmy w stanie zbudować wokół siebie wizerunek eksperta. W zależności od tematyki naszego biznesu możemy na blogu zamieszczać przeróżne fachowe opinie oraz porady. Istotne jest to, że blog nie koniecznie musi zachęcać do zakupu sprzedawanego przez Ciebie produktu. Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi na dłuższy czas i sprawienie, że czytelnik bardzo chętnie będzie do Ciebie wracał. Jego uwaga jest w tym momencie bardzo cenna, ponieważ nawet jeśli on niczego nie kupi, to najprawdopodobniej podzieli się z kimś innym Twoimi poradami. Polecanie przez czytelników to jedna z najlepszych reklam!

Informacje o firmie oraz opinia użytkowników

Blog jest też świetnym miejscem, gdzie użytkownicy naszego produktu lub usługi dzielą się opinią o nim i wymieniają się różnego rodzaju uwagami. Jest to ważne, ponieważ pozytywne opinie budują naszą markę i wzmacniają pozycję pośród konkurencji, z kolei negatywne opinie pokazują nam co należy zmienić i poprawić. Należy pamiętać o tym, że klienci bardzo często podejmują decyzję na podstawie tego co przeczytają w sieci. Blog jest też miejsce, gdzie w łatwy sposób możemy przedstawić wartości naszego biznesu. Tutaj istotne jest by mieć je bardzo mocno ugruntowane i w treściach bloga nie odbiegać od tego co nasza marka wyznaje. W momencie, gdy prowadzimy bardzo dobrze bloga, możemy być pewni, że klient uzyska fachowe porady i informacje o firmie, co pozwoli mu na zbudowanie przychylnej opinii o firmie.

Potencjał SEO

Prowadzenie firmowego bloga na własnej witrynie internetowej ma jeszcze jedną ważną zaletę. Mianowicie poprzez odpowiednie słowa kluczowe oraz frazy, które zamieszcza się w treści wpisu możemy wzmocnić nasz potencjał SEO. Wszystkie artykuły dają możliwość budowania długiego ogona. Określenie “długi ogon” odnosi się do najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarkę przez użytkowników w konkretnym temacie. Są to odpowiednie słowa kluczowe, które zostały ułożone w logiczny ciąg. Można je dobierać na różne sposoby, ale to jest bardzo szeroki temat, który ciężko jest streścić w kilku słowach. Ważna informacja:  jeśli nasze wpisy będą odpowiednio promowane na stronie głównej, wtedy wyszukiwarka ocenia je bardzo wysoko, a tym samym zwiększy się także pozycja naszej strony w wyszukiwarce i większa ilość osób trafi na naszą witrynę internetową.

Systematyczność

Google lubi, gdy treści na blogu pojawiają się regularnie i dosyć często. Ta wyszukiwarka ma to już w sobie, że zwyczajnie lubi podsyłać użytkownikom świeże treści stron, które mają potencjał. Dodawanie wpisów rozbudowuje stronę. Każdy wpis to dodatkowa podstrona na naszej witrynie. Dla wyszukiwarki jest to znak, że nasza strona się rozbudowuje i wciąż zdobywa nowych odbiorców.

Pomimo tego, że pisanie bloga jest czasochłonne i wymaga osobnego planu, warto zadbać o to by był prowadzony z głową. Dzięki temu może stać się niesamowitym narzędziem, które pozwoli na zdobycie nowych klientów, a także rozkręcenie własnego biznesu.

Przeczytaj także