Wiosenne przeziębienia należą do najczęstszych niedyspozycji naszego organizmu. Są zjawiskiem związanym z przemęczeniem organizmu po zimie, z osłabieniem związanym brakiem słońca i przebywania na świeżym powietrzu, z ubogą w witaminy dietą a także z bardzo zmienną pogodą.

Do tych wszystkich czynników należy także dodać nasze nieprawidłowe traktowanie swojego organizmu, a mianowicie nieodpowiedni ubiór, przepracowanie, brak odpoczynku i w rezultacie wiosną mamy prawdziwą plagę przeziębień i chorób układu oddechowego.

Zastanówmy się, więc wspólnie nad tym, jak sobie z nimi radzić?

Oczywiście nie zmienimy pogody czy też nie mamy wpływu na przesilenie wiosenne naszego organizmu. Możemy jednak wzmacniać nasz organizm i odpowiednio go traktować. Wzmacniać odporność naszego organizmu musimy jednak przez cały czas, a nie tylko na wiosnę, bo wtedy to nic nie da. Zatem staramy się prowadzić higieniczny i zdrowy tryb życia i koniecznie w okresach wzmożonych zachorować dbać o higienę rąk. Często zapominamy, że ponad 80% różnych wirusów i bakterii jest przenoszona właśnie tą drogą, dlatego dokładne ich mycie zniweluje wiele zachorowań. Uczmy tego nawyku nasze dzieci i pokazujmy, jak myć dokładnie ręce, zwłaszcza po powrocie z miejsc publicznych.

W okresie wczesnowiosennym warto wzmocnić swój organizm poprzez stosowanie preparatów stymulujących odporność typu aloes czy echinacea. Specyfiki i wyciągi z tych magicznych roślin kupimy w każdej aptece i każdy bez problemu wybierze coś odpowiedniego dla siebie. Do wyboru mamy krople, pastylki, syropu i herbatki. Dobre rezultaty osiągniemy również poprzez stosowanie czystka lub czarnego bzu. Mają one działanie oczyszczające, wzmacniające i przeciwzapalne.

Nie wolno nam zapominać o czosnku, który również posiada silne właściwości zdrowotne i warto zaopatrzyć się w bezzapachowe tabletki.

Wczesną wiosną pamiętajmy także o odpowiednim ubiorze. Pogoda bywa kapryśna, rano, gdy wychodzimy do pracy jest bardzo zimno, a po południu bywa nawet gorąco. Warto, więc ubierać się na cebulkę, tak, aby bez problemu móc zdjąć warstwę ubioru w każdej sytuacji. Nie wolno nam doprowadzić ani do zaziębienia ani też do przegrzania.

Kluczową rolę w utrzymaniu odporności odgrywa nasza dieta. Spożywajmy, więc duże ilości warzyw i owoców. Nie zapominajmy o kiszonkach, które zawierają cenne dla nas probiotyki, które chronią nasz organizm przed intruzami. Można je kupować gotowe lub też robić samodzielnie w domu. Będziemy mieć wówczas pewność, że są to produkty w 100% naturalne i bez dodatku konserwantów.

Komponując naszą dietę pamiętajmy, że musimy spożywać produkty z każdej grupy pokarmowej i nie wolno nam żadnej z nich ograniczać. Pamiętajmy tylko o tym, żeby posiłki spożywać regularnie i ograniczać smażenie na pełnym tłuszczu. Zastąpmy je potrawami duszonymi, gotowanymi czy też pieczonymi w piekarniku.

Jeżeli jesteśmy osłabieni to zrezygnujmy z obciążających sportów, a w zamian wybierzmy się na spacer lub na przejażdżkę rowerową. Dopiero, gdy poczujemy się znów pełni sił witalnych stopniowo powracajmy do większych obciążeń.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Jesień i zima to czas, kiedy częściej zapadamy na choroby układu oddechowego i na różne przeziębienia. Wiatr, deszcz, niska temperatura