Każdy z nas pragnie być zdrowy, piękny i szczupły przez całe życie. Choć nie wszystkim wydaje się to być możliwe, to jednak naprawdę warto zdrowo się odżywiać i dążyć do dobrej formy bez względu na to, ile się ma lat, co się robi i kim się jest.

Zdrowa dieta dla każdego oznaczać może zupełnie cos innego, gdyż każdy z nas jest inny, cierpi na inne choroby i ma różne predyspozycje. Generalnie jednak są pewne zasady żywieniowe, które są dobre dla wszystkich bez względu na te czynniki.

Na pierwszym miejscu należy tutaj wymienić spożywanie pokarmów bez konserwantów, jak najmniej przetworzonych, ograniczać smażenie na głębokim tłuszczu i unikać dużych ilości cukrów prostych. Posiłki powinniśmy komponować tak, aby w każdym znalazły się zarówno węglowodany, białka jak i tłuszcze.

Poniżej kilka prostych dań na każdą okazję:

  1. Pstrąg w papryce: potrzebujemy tusze pstrąga lub innej ulubionej ryby. Nacieramy ją solą, pieprzem, czosnkiem i skrapiamy sokiem z cytryny, odkładamy do lodówki. W tym czasie kroimy w talarki cebulę a paprykę w paski. Rybę faszerujemy warzywami, jeżeli cos pozostanie to obkładamy ją również z wierzchu. Zawijamy w folie aluminiową lub wkładamy do rękawa. Pieczemy przez około 30 minut, po tym czasie rozcinamy folię dopiekamy jeszcze około 15 minut. Podajemy na ciepło.
  2. Pierś z kurczaka z brokułami i pomarańczami: do wykonania tego prostego dania potrzebujesz sporej piersi z kurczaka, kilka gałązek brokułów i pomarańczy. Pierś z kurczaka kroimy na grube paski, brokuły dzielimy na małe cząstki a pomarańcze obieramy i kroimy w plastry. Kurczaka posypujemy granulowanym czosnkiem, solą, pieprzem i zalewamy jogurtem naturalnym, odstawiamy na 1-2 godziny do lodówki. Teraz szykujemy naczynie żaroodporne, które trzeba wysmarować masłem. Układamy warstwę kurczaka, na to cebulkę, brokuły i pomarańcze. Zalewamy sosem jogurtowym, w którym marynował się kurczak i wstawiamy do piekarnika na około 30-40 minut. Podajemy na ciepło z pieczywem.
  3. Karp w sosie pomidorowym: najpierw wykrawamy filety bez skóry i koniecznie pozbywamy się ości. Rybę skrapiamy sokiem z cytryny, solimy i pieprzymy. Obieramy kilka marchewek i ścieramy na tarce o grubych oczkach, kilka cebul obieramy i kroimy w talarki, dwie słodkie papryki w drobną kostkę. Warzywa doprawiamy solą, pieprzem i czosnkiem. Wykładamy filety w żaroodpornym naczyniu i nakładamy warstwę warzyw. Polewamy sosem pomidorowym i zapiekamy przez około 30 minut w piekarniku. Podajemy na ciepło lub zimno.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Kulinarny trend 2017 roku Moda na tradycyjne produkty w nowoczesnej formie to jeden z największych kulinarnych hitów 2017 roku! Powraca wiara w potęgę