Wiosna już na dobre zapanowała w naszym kraju, a słoneczko świeci tak mocno, że momentami wydaje się, że jest pełnia lata.

Z tej okazji warto pomyśleć o oczyszczeniu naszego organizmu, który zimą spożywał i magazynował zbyt wiele ciężkich pokarmów.

W rezultacie wiosną jesteśmy ociężali, osłabieni i łatwo łapiemy infekcje. Czas, więc pomyśleć o przejściu na lekką i delikatną dla organizmu dietę, a idealnie wpisuje się tutaj właśnie dieta wegetariańska. Dostarczy nam ona wielu cennych mikroelementów, witamin, białka a także błonnika, dzięki któremu przyspieszymy naszą przemianę materii, pozbędziemy się toksyn i nadmiaru kilogramów.

1.Ryba w warzywach- ulubiony gatunek ryby wyfiletować i pozbyć się ości, skropić sokiem z cytryny i posypać tymiankiem lub gotową przyprawą do ryb, lekko obsmażyć na patelni. Przygotować warzywa: słodką paprykę, cebulę, czosnek i pomidory. Obrać je i pokroić w grube plastry. Rybę włożyć do żaroodpornego naczynia, przykryć warzywami i podlać bulionem. Zapiekać w piekarniku przez 20 minut. Podawać na ciepło.

2. Karp w galarecie- porcje karpia oczyścić z ości i skropić obficie sokiem z cytryny, odstawić na kilka godzin do lodówki. W tym czasie obrać i poszatkować na grubej tarce marchewkę i jedną cebulę. Karpia obsmażyć krótko na patelni, obłożyć warzywami i podlać koncentratem pomidorowym, doprawić do smaku solą i pieprzem, dusić do miękkości, co jakiś czas podlewając bulionem warzywnym lub wodą.

3. Kotlety z cukinii- cukinię obrać i pokroić w cienkie plastry, doprawić solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym. Panierować w mące, jajku, bułce tartej i smażyć na złoty kolor z każdej strony. Podawać z sosem czosnkowym i zieloną sałatą.

4. Zupa kalafiorowa- połówkę kalafiora dzielimy na różyczki i zalewamy wodą. Dodajemy szklankę mleka i doprawiamy solą i pieprzem. Jedną marchewkę i cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę, dodajemy do gotującego kalafiora. Gotujemy do miękkości i podajemy z kleksem jogurtu naturalnego.

5. Szpinakowe szaleństwo- mrożony szpinak rozmrażamy i dodajemy do niego dużą ilość czosnku granulowanego, wszystko mieszamy. Dodajemy starty na tarce żółty ser, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy i formujemy małe kotlecie. Smażymy je krótko na patelni i podajemy z jogurtem naturalnym lub śmietaną.

6. Fasola nieco inaczej- fasolę moczymy w zimnej wodzie i dusimy do miękkości. Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Słodką paprykę kroimy w paski, a cebulę w talarki. Warzywa dusimy na patelni, doprawiamy solą i bazylią, dodajemy fasolę i wszystko razem mieszamy i dusimy jeszcze kilkanaście minut. Podajemy na ciepło z ulubionym pieczywem.

7.Buraki w roli głównej- buraczki czerwone pieczemy do miękkości w piekarniku, studzimy, obieramy i kroimy w grubą kostkę. Ser feta kroimy również w grubą kostkę, a cebulę najdrobniej jak to możliwe. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i odstawiamy na kilka godzin do lodówki. Skrapiamy olejem balsamicznym, posypujemy natką pietruszki i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z grzankami.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Nie od dziś wiadomo, że warzywa są bardzo zdrowe i powinny być spożywane w każdym posiłku. Nie chcemy tu odkrywać