Żyjemy coraz szybciej, coraz więcej czasu spędzamy w pracy i coraz mniej mamy go dla siebie i dla swoich bliskich. Aby nieco zrównoważyć ten nadmiar obowiązków, to musimy poszukiwać sprytnych sposobów na to, aby znacznie skrócić czas, który musimy przeznaczyć na pewne niezbędne nam do życia czynności.

Jednym z takich koniecznych obowiązków, które wykonujemy co dzień jest przygotowywanie posiłków dla rodziny, a w szczególności robienie obiadów. Z jednej strony nie chcemy stołować się w restauracjach bo drogo, bo do końca nie wiemy co ląduje na talerzu, a z drugiej strony na codzienne gotowanie tracimy sporo cennego czasu.

Gdy decydujemy się same przyrządzać obiady dla siei czy dla rodziny, to musimy poszukiwać przepisów prostych i tanich w przygotowaniu. W ten prosty sposób zaoszczędzimy zarówno sporo gotówki, jak i cennego czasu. Oczywiście w wolny dzień warto przyrządzić rodzinie ucztę, ale w tygodniu nauczyć się przygotowywać coś prostego. Poniżej przedstawimy kilka takich ekspresowych i bardzo tanich przepisów, które przydadzą się zarówno zapracowanym mamom jak i studentom. Co niezwykle ważne, proponowane posiłki są proste, ale jednocześnie zdrowe i pełne potrzebnych dla zdrowia naszej rodziny witamin.

Zupa pomidorowa.

Do jej przyrządzenia potrzebujemy:

-kilka skrzydełek z kurczaka

-koncentrat pomidorowy

-torebka ryżu

-marchewkę, cebulę, kilka ząbków czosnku, natkę pietruszki.

Skrzydełka dokładanie myjemy i zalewamy zimną wodą, wstawiamy na gaz i gotujemy na wolnym płomieniu. Po około 15 minutach dodajemy warzywa i znów gotujemy na delikatnym płomieniu. Pod koniec gotowania dodajemy koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem i wsypujemy ryż. Gotujemy do momentu, aż ryż będzie miękki, posypujemy natką pietruszki. Podajemy z ulubionym pieczywem i kleksem jogurtu naturalnego.

Makaronowe szaleństwo:

Potrzebujemy:

-makaron w kształcie grubych rurek, który gotujemy al.- dente

-jogurt naturalny

-pieczarki

-papryka czerwona

-cebula

-przyprawy

-natka pietruszki.

Pieczarki obieramy i kroimy w grube plastry, cebulę w krążki, a paprykę w drobne paseczki. Wszystko razem dusimy na wolnym ogniu i dodajemy jogurt naturalny. Wyłączamy gaz, dodajemy przyprawy i delikatnie mieszamy, posypujemy natką pietruszki i podajemy z ugotowanym makaronem.

Zupa rosołowa.

Do jej wykonania potrzebujemy:

-dwie piersi z kurczaka

-kilka ziemniaków

-cebulę

-kilka marchewek

-sól, pieprz, liść laurowy, ząbek czosnku.

Piersi z kurczaka kroimy w grubą kostkę i zalewamy zimną wodą. Gotujemy na wolnym ogniu i po 10 minutach dodajemy warzywa i przyprawy. Gotujemy do miękkości i podajemy zupę gorącą i posypaną natką pietruszki i świeżo zmielonym pieprzem.

Podobne wpisy:

Wybrane dla Ciebie

Ryba powinna lądować na naszych stołach przynajmniej trzy razy w tygodniu. Niestety pomimo głośnych nawoływań, wciąż zbyt rzadko rybka ląduje